يک کارشناس انگليسي گفت: رژيم صهيونيستي با حمايتهاي غرب جنايت جنگي مرتکب مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛  کين اوکيفه خاطرنشان کرد: سياستمداران اروپايي و آمريکايي در چند دهه گذشته با حمايتهايي که از اسرائيل داشته اند سبب از بين رفتن اعتماد جهاني به طرحهاي آنها درباره مسئله فلسطين شده اند.

اين بي اعتمادي در سالهاي اخير شدت پيدا کرده است. اسرائيل در سالهاي اخير بر شدت برخوردهايش با فلسطيني ها افزوده و همه قوانين بين المللي را نقض کرده است اما کشورهاي غربي بازهم از اسرائيل حمايت کرده اند. اسرائيل عليه بشريت جنايت مرتکب شده و انسانهاي زيادي را کشتار کرده است. اسرائيل حقوق بشر را نقض کرده و به شکنجه مبادرت کرده است.

اسرائيل هرکاري که تصور شود عليه فلسطيني ها و حتي کودکان و نوجوانان فلسطيني انجام داده است. اما کشورهايي که مدعي نمايندگي غرب هستند با خودداري از برخورد با اسرائيل، سبب از بين رفتن اعتماد عمومي به اسرائيل شده اند. اين کشورهاي غربي از اسرائيل پشتيباني کرده و اين زمينه را براي تل آويو فراهم کرده اند تا بتواند جنايتهاي خودش را صورت بدهد و بازهم به راحتي قصر دربرود و بارها و بارها اين کار را انجام بدهد.

اوکيفه در ادامه افزود: موضوع مذاکرات اسرائيل و فلسطيني ها يک بازي مسخره است. هرگز نمي توان وقتي يکي از دو طرف مذاکره بسيار قدرتمند باشد و قدرتمندترين کشور جهان يعني آمريکا از آن حمايت مي کند و به آن سلاح هاي گسترده مي دهد و بارها و بارها با پشتيباني هايش به آن، امکان ارتکاب جنايتهايش و قصر دررفتن را مي دهد اما طرف ديگر بسيار ضعيف است ، مذاکره واقعي و جدي داشت. اسرائيل هرکاري که مي خواهد انجام مي دهد و فلسطيني ها را انسان تلقي نمي کند.

 فقط در صورتي اين وضع تغيير مي کند که مردمان جهان در مقابل اين روند بايستند و اجازه ندهند اسرائيل هرکاري که مي خواهد انجام بدهد و دولتمردان کشورهاي غربي از آن حمايت کنند. بايد مردم جهان بر دولتمردان خود فشار وارد کنند تا اين وضع تغيير کند. بايد مردم آمريکا بر دولتمردان واشنگتن فشار وارد کنند تا از حمايت از اسرائيل دست بکشد.

وقتي بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل به آمريکا رفته بود در سخنراني در کنگره ، اعضاي کنگره بيست و هشت مرتبه ايستاده او را تشويق کردند. علت اين مسئله آن است که لابي طرفدار اسرائيل در داخل آمريکا بسيار فعال است و بر اعضاي کنگره بسيار نفوذ و تاثيرگذاري دارد. رفتار اسرائيل با فلسطيني ها همانند رفتار آمريکا با سرخ پوستان بومي اصيل آمريکا است. نژادپرستي در اسرائيل نهادينه است.

يهوديان با خودبرتربيني به گونه اي با فلسطيني ها برخورد مي کنند که گويا اصلا فلسطيني ها موجوديت خارجي ندارند و حتي آدم نيستند. فلسطيني ها قرباني اقدامات اسرائيل هستند اما اسرائيل خودش را با بهره گيري از امکانات رسانه اي به عنوان قرباني جلوه مي دهد حال آنکه تبهکار و مجرم اصلي است. سياستمداران غربي بازيچه اسرائيل هستند. جامعه بين المللي واقعي و نه آنها که مدعي نمايندگي جهاني هستند از امپرياليسم آمريکايي و نژادپرستي اسرائيلي خسته شده و به ستوه آمده اند.
برچسب ها: اسرائیل ، حمایت ، غرب ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار