رئیس سازمان لیگ بسکتبال تاکید کرد که طبق قانون، نیکولاس بازیکن گرجستانی سابق ماهان حق رفتن به مهرام را ندارد.

حسن نوربخش در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران توضیح داد: مسئولان تیم ها در جلسه هماهنگی سال قبل خواستند که به هیچ وجه یک بازیکن در طول فصل اجازه بازی در دو تیم را نداشته باشد.
مورد سال قبل تیم قم هم متفاوت بود تیم قم به مرحله پلی آف لیگ نرسید و بازیکن خارجی این تیم با اتمام کارش به طور کامل تسویه حساب کرد.

*شرايط بازيکن قم متفاوت بود

وی ادامه می دهد: تیم دانشگاه آزاد برای هزینه نکردن بیشتر بازیکن خارجی در حال خروج قم را گرفت آن هم در شرایطی که دیگر با آن تیم بازی نداشت اما نیکولاس بازیکن سابق ماهان در صورت پیوستن به مهرام در نیم فصل بعدی با تیم سابقش رودرو می شود با توجه به این شرایط با دادن مجوز جذب این بازیکن به مهرام شرایط خوشایندی پیش نمی آید اما اگر باز هم تیمی به پلی آف نرسید و بازیکنش تسویه حساب کرد مانند مورد سال قبل قم احتمال صدور اجازه برای رفتن بازیکنش به تیم های دیگر وجود دارد.

نوربخش در مورد جریان اعتراضات صمد نیکخواه بهرامی به ناظر بازی اشاره کرد: متاسفانه چنین موردی برای اولین بار پیش آمد ناظر بازی مهرام همیاری دکترای تربیت بدنی داشته و بسکتبالیست و داور بین المللی خوبی بوده از سوی دیگر صمد نیکخواه هم کاپیتان تیم ملی و بازیکن زحمت کشی است اینکه چرا شرایط به این شکل پیش رفت خودم هم پاسخی برای آن ندارم.

*گاهی داوران خوش شانسند

رئیس کمیته داوران لیگ تاکید کرد: در ورزش بسکتبال همیشه چنین بحث هایی وجود دارد بازی بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت در جریان است و با درگیری های درون زمینی اشتباهاتی هم به وجود می آید گاهی داوران خوش شانس هستند و اشتباهات کوچکی به تساوی بین دو تیم دارند و گاهی در کل مسابقه چهار اشتباه دارند که باعث شکایت تیم ها می شود.

نوربخش اضافه می کند: تا جایی که بتوانیم حق را به حق دار داده و اشتباهات را کم می کنیم اما داوری بازی مهرام همیاری در کل خوب بود اشتباهات هم وجود داشت که در بازی ای با این همه هیجان و نزدیک به هم قابل قبول بود.

*خطاهای صمد درست بود

وی سوت های مربوط به صمد را هم درست می داند صمد سه خطا بیشتر نداشت که با یک خطای تکنیکال به چهار خطا رسید اما تا پایان در زمین ماند آن سه خطای اول را که من هم در صورت قضاوت می گرفتم اما در مورد خطای تکنیکال وقتی صمد در حال بیرون رفتن از زمین بود حرف هایی می زد که من متوجه آن نشدم.

وی تشریح کرد: بعد از صحبت های صمد حمزه علیپور ناظر مسابقه ناراحت شد که کاپیتان تیم ملی نباید این حرف ها را بزند به هر حال این بازیکن با خطای فنی ای که در بازی قبلی داشت برای بازی بعد محروم است./مح
برچسب ها: نوربخش ، نیکولاس ، مهرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار