شب گذشته نخست وزير مصر در گفتگوي اختصاصي با تلويزيون سي ان ان آمريکا، هرگونه ايجاد ديکتاتوري جديد در کشورش را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هشام قنديل با اعلام اين مطلب، افزود: پس از همه پرسي قانون اساسي جديد، تمامي اختيارات رئيس جمهور لغو شده و محمد مرسي براساس اختيارات درج شده در قانون اساسي، به کار خود مي پردازد.
وي همچنين با بيان اينکه قانون اساسي جديد گام مهم و تاريخي در روند دمکراسي خواهي مردم مصر است، ابراز اميدواري کرد که با پايان همه پرسي، بار ديگر ثبات و آرامش به اين کشور بازگردد.
نخست وزير مصر، با اشاره به اينکه در قانون اساسي جديد تمايزي بين زن و مرد وجود ندارد، واژه شهروند در قانون اساسي را متشکل از تمامي آحاد اين کشور برشمرد.
قنديل در ادامه، تصريح کرد؛ تصميمات اتخاذ شده از سوي محمد مرسي باعث برقراري ديکتاتوري جديد در صحنه سياسي مصر نخواهد شد، از شهروندان اين کشور خواست در 12 روز منتهي به همه پرسي، در جهت آرامش کشور حرکت کند.
هشام قنديل نخست وزير مصر، در پايان گفتگوي خود با شبکه خبري سي ان ان آمريکا با اشاره به اينکه همچنان نگراني هايي در مورد مسائل توسعه، فقر، زنان، رشد اقتصادي و برخي ديگر از موضوعات وجود دارد، قانون اساسي جديد اين کشور را برطرف کننده تمامي اين چالش ها برشمرد
برچسب ها: هشام قندیل ، مصر ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار