معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما معتقدیم که تفکر اصول‌گرایی باید در قالب شاخص‌هایی که رهبری برای آن تعریف کرده است، پیش برود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران درنیشابور، حمید‌رضا ترقی در جمع مردم این شهر، افزود: باید شورای خوبی که به فکر حل مشکلات مردم هستند رای بیاورند تا نیشابور را به جایگاه واقعی خود در تاریخ برسانند.

وی خواستار اتحاد نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی برای موضوع انتخابات شوراها شد و اظهار داشت: در انتخابات باید نخبگان سیاسی، دانشگاهی و روحانیت همه ورود پیدا کنند.

این فعال سیاسی نسبت به کاندیداتوری حجت‌الاسلام سید‌حسن خمینی اعلام داشت: ما تاکنون هیچ علامتی از سوی وی برای ورود به ریاست جمهوری ندیده‌ایم.

ترقی گفت: باید وحدت اصول‌گرایان در انتخابات شوراها حفظ شود تا نگذارند افراد غیر ارزشی وارد پارلمان ملی شوراها شوند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌‌های اصول‌گرایی به‌نحو مطلوب استفاده شود، تصریح کرد: قالیباف و لاریجانی هر دو عملکرد مشخصی در حوزه‌های مدیریتی داشته‌اند و نقاط ضعف و قوتی نیز دارند.

عضو هیئت امنای کمیته امداد خمینی(ره) همچنین نسبت به خط فکری قالیباف و لاریجانی، اظهار عقیده کرد: خط فکری این دو همان خط کلی اصول‌گرایان است ولی با سلایقی که خود آنها دارند.

ترقی تاکید کرد: برای فهمیدن نظر رهبری باید افراد فهم خود را کنار بگذارند و اگر فکر می‌کنند که از رهبری بهتر می‌فهمند در اشتباه هستند.

وی عنوان کرد: حرف‌های مقام معظم رهبری کارشناسی است و با چندین نفر کارشناس بی‌طرف صحبت کرده و مشورت می‌گیرند و بعد مطلبی را بیان می‌کنند.

عضو هیئت امنای کمیته امداد خمینی(ره) عنوان کرد: اسلام به‌‌عنوان یک قدرت بزرگ جهانی باید به یک موقعیت ابر قدرتی برسد که این موضوع در حال شکل‌گیری است.

ترقی با بیان اینکه یک پیچ مهم تاریخی در دنیا در حال شکل‌گیری است، اضافه کرد: نظام نوین حاکم بر نظم جهانی بیشتر یک جانبه‌‌گرایی آمریکا و جهان است که در این پیچ تاریخی، دنیا به سمت چند جانبه‌گرایی می‌رود.

وی اضافه کرد: کاندیدای احتمالی حیطه اصول‌گرایان هنوز مشخص نشده است و نظام اجازه ورود اصلاح‌طلبانی چون خاتمی را به انتخابات نمی‌دهد.

ترقی همچنین با انتقاد از مصرف بالا در کشور یادآور شد: این روند مصرف تامین نیاز در آینده را دچار مشکل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.