بخش IVF بیمارستان شهید اکبرآبادی امروز با حضور دکتر وحیددستجردی وزیربهداشت و درمان و دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر مرضیه وحید دستجردی در راه اندازی بخش IVF بیمارستان شهید اکبرآبادی تلاش کردند، گفت: یکی از برنامه های راهبردی و اساسی وزارت بهداشت برنامه سلامت زنان است.

وی اظهار داشت: محور سلامت جامعه سلامت زنان است به طوری که اگر زنان سالم باشند به مراتب افراد خانواده نیز سالم خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه محور برنامه های وزارت بهداشت به صورت راهبردی سلامت زنان است افزود: خوشبختانه بیمارستان های جامع زنان در سطح کشور وجود دارد که تهران به دلیل تعداد جمعیت بیشتر لازم است تعداد بیمارستان های بیشتری نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهید اکبرآبادی به عنوان بزرگترین بیمارستان جامع زنان شناخته می شود زیرا سلامت مادران و نوزادان را مدنظر قرار داده است.

دستجردی یادآور شد: میزان مرگ و میر مادران براساس برنامه ها و بسته های خدمات سلامتی و سطح بندی مادران و نوزادان که در وزارتخانه جریان دارد به خصوص در این بيمارستان مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

وی بیان داشت: تا سه سال گذشته میزان مرگ و میر مادران 140 درصد هزار بود که این تعداد براساس آمار بهداشت جهانی که میزان مرگ و میر مادران در ایران 21 از صدهزار اعلام شده است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: کشورما به اهداف هزاره سوم که قبل ازسال 2015 برای کشورهای دنیا طراحی شده بود سه سال زودتر دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان اکبرآبادی حدود هزار زایمان و سزارین و بیش از 600عمل جراحی انجام می شود گفت: این بیمارستان عليرغم عمر 97 ساله جز بیمارستان های سرحال و سرپا در منطقه جنوب تهران است.

دستجردی ادامه داد: کار مهمی که در این بیمارستان انجام شده تلاش شده که از میزان سزارین کاسته شود و زایمان طبیعی ارتقا پیدا کند و میزان سزارین در این بیمارستان میزان استانداردها است.

وی اذعان داشت: از خدمات دیگری که در این بیمارستان ارائه می شود زایمان بدون درد و زایمان در آب است.

وی افزود: با توجه به این که حدود 7 درصد جمعیت کشور نازا هستند گفت: افتتاح بخش IVF بیمارستان شهید اکبرآبادی گامی مهم در جهت حل مشکل حوزه زنان در کشور است.

وزير بهداشت در ادامه عنوان كرد: داروهای درمان ناباروری داروهای گرانی است که تحت پوشش بیمه قرار ندارند اما در لیست 202 قلم دارویی که به دولت اعلام شد تمام داروهای مربوط به نازایی در این فهرست گنجانده شده که دولت هم آن را تصویب کرد و امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر هم زودتر آنرا زیر پوشش ببرند تا این گرفتاری حل شود. البته تمهیداتی اندیشیده شده تا هزینه درمان بیماری نازایی نسبت به بقیه مراکز پایین‌تر باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار