نخستین بار عمل جراحی بای پس عروق کرونر به همراه عمل بنتال با موفقیت در مرکز قلب امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان انجام شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ، رئيس بخش جراحي قلب مركز فوق تخصصي قلب و عروق امام علي (ع) مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي كاشان با اعلام این خبر گفت: بیمار خانمی 55 ساله که به علت تنگی نفس و درد شدید قفسه سینه به بیمارستان مراجعه نمود که در بررسی ها و آنژیوگرافی بیمار مشخص شد، بیمار دچار نارسایی شدید دریجه آئورت، آنوریسم آئورت صعودی و گرفتگی سه رگ قلب می باشد.

دکتر محمد صادق پور عباسی افزود: بیمار مذکور تحت عمل جراحی بای پس عروق کرونر به همراه عمل بنتال به مدت 6 و نیم ساعت قرار گرفت و اکنون در بخش مراقبت های ویژه جراحی قلب با وضعیت عمومی خوب می باشد.

وی تصریح کرد: عمل جراحی بنتال شامل تعویض دریچه آئورت و تعویض آئورت صعودی همراه با کاشت مجدد عروق کرونر می باشد.

وی یادآور شد: عمل بای پس کرونر یک عمل جراحی باز است که در آن، از یکی از وریدهای اندام تحتانی رگ برداشته شده و یک سر‌ آن را به آئورت و سر دیگر آن را به پشت قسمت مسدود شده ی قلب، پیوند می ‌زنند. این روش معمولاً در افرادی استفاده می ‌شود که بیش از دو یا سه رگ تنگ داشته و رگ‌ هایش خراب و مشکل ‌دار است، یا هر سه رگ اصلی کرونر آن ها تنگی ‌های وسیع دارد.

مركز قلب امام علي (ع) این بیمارستان با جديدترين تجهيزات استاندارد و به روز دنيا و تيم مجرب و با سابقه جراحي در 30 بهمن ماه 1389 با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي راه اندازی شد و اولین عمل جراحی قلب باز را در اسفند 1389 انجام داد و پس از حضور دکتر پورعباسی در تیرماه سال 1390 فعالیت مستمر خود را آغاز کرد.

این مرکز با شبانه روزي شدن خود آمادگي كامل در پذيرش بيماران از استانهاي همجوار و شهرستانهاي آران و بيدگل، اردستان، نطنز، بادرود، دلیجان و محلات را دارد./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، جراحی ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.