رئيس مركز مطالعات زنان و خانواده گفت : در خانواده‌هاي گذشته محبت بين زن و شوهر بدون قيد و شرط بوده، اما امروزه مشروط است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام‌ زيبائي نژاد در كارگاه علمي- پژوهشي «عوامل مؤثر بر تحكيم و تضعيف خانواده‌ها» و با جمعي از پژوهشگران و روحانيون فعال در عرصه مشاوره خانواده حضور داشتند به برخي ازدلايل شكست ازدواج ها در جامعه امروز اشاره كرد و گفت: برخي دختران و پسران در آستانه ازدواج، تصويري ايده‌آل از زندگي و خانواده دارند و تصور مي كنند با تشكيل خانواده، بايد هيچ مشكلي در زندگي آنها وجود نداشته باشند .

وی افزود: در حالي كه چنين تصوير ايده آلي از خانواده، و ندانستن اين واقعيت كه خانواده، تسهيل كننده حل مشكلات است و خوشبختي تنها در گرو تلاش و كوشش زن و مرد است، ممكن است به دليل بالا رفتن سطح انتظارات زوجين، باعث سرخوردگي و احساس نارضايتي و شكست، پس از ازدواج شود و در نتيجه، زوجين احساس كنند به زندگي مطلوب خود دست نيابند و اين عامل آسيب زا بايد مد نظر سخنرانان و مشاوران خانواده قرار گيرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زيبائي نژاد تصريح كرد: حفظ حرمت و جايگاه مرد و تواضع زن در برابر شوهر را از ويژگي‌هاي خانواده‌‌هاي موفق در نسلهاي قبل دانست و تاكيد كرد:متاسفانه در جامعه مدرن امروز با كلمه هاي فريبنده‌اي همچون همدلي، جايگاه مرد در خانواده تنزل پيداكرده و در سريال‌هاي خانوادگي چهره‌اي ناتوان و بدون جذابيت از مرد نشان داده مي‌شود كه اين در مجموع به ضرر خانواده و زن تمام مي‌شود.

رئيس مركز مطالعات زنان و خانواده افزود: در خانواده‌هاي گذشته محبت بين زن و شوهر بدون قيد و شرط بوده، اما امروزه اين محبت در برخي خانواده‌ها مشروط شده و هر كدام از دو طرف دوستي خود را در گرو دوستي طرف مقابل مي‌داند.

این استاد و پژوهشگر مسائل خانواده خاطرنشان كرد: تربيت فرزند در اصل با پدر است و بيشتر روايت‌هايي كه درباره تربيت فرزند رسيده، خطاب آن‌ها به پدر است نه مادر و اين نكته مهم بايد در خانواده مورد توجه قرار گيرد.

وي در خصوص اشتغال زنان بيان كرد: در جامعه امروز لازم است از اشتغال زن عزت زدايي شود و زن خانه دار زن بي‌هنر و ناتواني دانسته نشود و از اشتغال زن تنها در سيستم اجتماعي و از باب ضرورت و تعاون اجتماعي صحبت شود./س

برچسب ها: قم ، حانواده ، محبت ، تربیت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.