"نجلا وفا" سرمایه گذار مصری در سال 2009 و برای خرسندي شاهزاده سعودی دستگیر، زندانی، و شلاق زده شد و علی رغم وضعیت بد جسمی و روحی هم اکنون نیز در زندان به سر می برد و منتظر دور بعدي مجازاتش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخیل، "نجلا یحیی وفا" سرمایه گذار مصری که به درخواست رقیب و شریک سعودی خود در سال 2009 دستگیر شده بود برای رضایت این زن سعودی که از نزدیکان طبقه حاکم است متحمل 300 ضربه شلاق نیز شده است. به گفته نجلا هفته ای 50 ضربه شلاق بر وی جاری می شده است.
این در حالی است که 200 ضربه شلاق دیگر باقی مانده که این زن مصری باید متحمل آن بشود. در همین راستا مؤسسه بین المللی دفاع از کرامت انسانی از سازمان ملل متحد خواسته تا بی درنگ در این قضیه دخالت کند و مانع از رنج کشیدن هر چه بیشتر این زن مصری بی دفاع بشود.
این سازمان در گزارشی از وضعیت زن مصری اعلام کرد: نیروهای امنیتی عربستان منزل او را ویران کرده و تمام اوراق بهادار و املاک شخصی وی را مصادره کرده اند. این زن در معرض سوء رفتار و انواع توهین ها قرار گرفته است، و در اثر شکنجه و شلاقی که بر او واقع شده از انحراف ایجاد شده در ستون فقرات خود نیز رنج می برد.
گفتنی است نجلا یحیی وفا در ابتدا به زندان اجباری بدون محاکمه محکوم شده و پس از بررسی هایی که از طریق دادگاه داخلی ریاض صورت گرفت علاوه بر شلاق به 5 سال حبس نیز محکوم شد که بر اساس گزارش سازمان بین الملل دفاع از کرامت انسانس این محکومیت ها صرفا برای ارضای شاهزاده خانوم سعودی صورت گرفته است.
"شیرین فرید" هماهنگ کننده امور مربوط به بازداشت شدگان مصری در عربستان نیز بازداشت اجباری، زندان اجباری، و شلاق اجباری زن مصری را به دور از قوانین بین الملل و به دور از هر گونه انسانیت و خالی از هر منطقی توصیف کرد.
"احمد مفرح" که از پژوهشگران سازمان بین المللی دفاع از کرامت انسانی است نیز نجلا وفا را یکی از صدها نفری دانست که در عربستان بدون دلیل بازداشت و زندانی شده و طی یک دادگاه صوری به ضرب و جرح محکوم شده است.
زن مصری هم اکنون در زندان "الملز" ریاض به سر می برد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار