برای رفع مشكلات واحد های صنعتی، پنج تا شش هزار میلیارد ریال اعتبار به استان ها اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ، معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت،در كمیسیون صنایع و معادن استان زنجان با بیان این مطلب گفت: تاكنون برابر 70 درصد این اعتبار، استانها طرح ها را معرفی كرده اند و 30 درصد این مبلغ نیز توسط صنایع جذب شده است.

صالحی نیا با اشاره به اینکه منابع صندوق توسعه ملی نزد هفت بانك عامل قرار دارد و ضوابط و روش توزیع و تخصیص این اعتبار به استانها و طرح های متقاضی نهایی شدافزود: بررسی ها برای تخصیص این اعتبار از یك ماه و نیم پیش آغاز و تا امروز بررسی 25 هزار میلیارد ریال برای توزیع و تخصیص تمام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینكه برای تخصیص این اعتبار در شرایط جدید محدودیت وجود دارد، واحد های تولیدی می توانند بر حسب ظرفیت و قابلیت و بر اساس دستورالعملی كه در این زمینه وجود دارد، به سایت بهین یاب وارد و تقاضای خود را مطرح كنند.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه طرح های دارای بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیكی و واحدهایی كه نیاز به سرمایه در گردش دارند می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده كنند ادامه داد: برای صنایع كوچكی كه در شهرك های صنعتی مستقر هستند از این منابع و تسهیلات پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

صالحی نیاخاطر نشان کرد: یكی از شروط استمحال بدهی های بانكی صنایع، شفاف بودن وضعیت بانكی واحد تولیدی است با این وجود ظرفیت های همچون ستاد تسهیل وجود دارد كه اختیار آنها به استانها واگذار شده و مشكلات آنها می تواند در این ستاد مطرح و بررسی شود./س



برچسب ها: اختصاص ، صنایع ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.