زنجان دارای پتانسیلهای فراوان در بخش معدن وصنعت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان استاندار زنجان، در ستاد صنایع و معادن استان زنجان با بیان این مطلب گفت: نزدیك به 40 درصد زمین شهرك های صنعتی زنجان بدون استفاده است و باید برای بهره گیری مناسب از آنها برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

رئوفی نژاد با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد این اراضی در مناطق محروم قرار گرفته است

افزود: برای تشویق سرمایه گذاران برای ورود به مناطق محروم،می توان اراضی واقع در شهرك های صنعتی این محدوده ها را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار داد.

وی به مشكلات بخش معدن اشاره كرد و با بیان اینكه امروز بسیاری از صنایع فعال در حوزه معدن نیازمند تامین مواد معدنی می باشند، این موضوع را موجب عدم فعالیت تمامی ظرفیت این واحدها دانست.

عضو شورای عالی اداری كشور تصریح کرد: بسیاری از مشكلات با عدم توانایی در بازپرداخت معوقات، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش كافی و مورد نیاز با مشكل مواجه اند و برای رفع آنها منتظر ابلاغ سهم این استان از 10 درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی هستند.

رئوفی نژادبا اشاره به اینکه تاكنون بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در هیات دولت 10 درصد سهم بخش كشاورزی صندوق توسعه ملی به استان ها به زنجان پرداخت شده خاطر نشان کرد: با تخصیص این اعتبار هم اكنون نزدیك به دو هزار و 17 میلیارد ریال اعتبار در دست ستاد توسعه كشاورزی این استان قرار دارد كه تخصیص چنین اعتباری در تاریخ كشور و این استان بی نظیر است./س



برچسب ها: زنجان ، پتانسیل ، معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.