ديروز 12 تن از اعضاي سازمان فتح در راستاي اعلام عفو عمومي ابتکاري از سوي دولت فلسطين به غزه بازگشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، اين عده پس از درگيري سال 2007 ميان سازمان فتح و حماس از غزه فرار كرده بودند.  
"محمود مصلح" يكي از اعضاي فتح در اين باره مي گويد:" ما بار ديگر پس از پنج سال به ميهن مان بازگشته ايم."
وي در ادامه افزود:"احساسي توام با شادي و ناراحتي داريم از آن رو كه دوستان مان در مصر را ترك كرده ايم اما از بازگشت به ميهن خوشحاليم."  
در حدود 190 نفر از اعضاي فتح به مصر، 70 نفر به يمن، الجزاير و امارات متحده عربي رفته بودند و 200 نفر ديگر نيز به كرانه غربي رفتند. او همچنين اظهار داشت كه در ادامه روند بازگشت ساير اعضا به غزه نيز فراهم خواهد شد.  
وي اضافه كرد:"اين اقدام مي بايستي شروع تازه براي اتحاد فلسطينيان با يكديگر و آزاد كردن تمامي زندانيان سياسي باشد. اكنون ما در غزه و سازمان ملل متحد پيروز شده ايم."  
جنگ هشت روزه رژيم صهيونيستي عليه غزه و آتش بس برقرار شده در 21 نوامبر از سوي مردم غزه بعنوان پيروزي اي براي مقاومت  خوانده شده است.  
"حنان القصّاص" رئيس گردان شهداي الاقصي در غزه ديروز اظهار داشت كه روابطي همراه با حسن نيت ميان حماس و فتح بقرار شده است و آنان در طول تجاوز اخير رژيم صهيونيستي دوشادوش و در كنار يكديگر جنگيده اند.
"ابو جندل" عضو شناخته شده گردان شهداي الاقصي اظهار داشته كه اعضاي فتح ظرف دو تا سه ماه آينده و تاييد ضمانت و تعهد خانواده هاي شان به غزه باز خواهند گشت.  
روز يكشنبه، "اسلام شهوان" وزير كشور حماس اظهار داشته بود كه اعضاي فتح در روز دوشنبه به غزه باز خواهند گشت و اطمينان داده بود كه با آزار و اذيتي مواجه نخواهند شد.  
اعلام عفو عمومي ابتکاري از سوي دولت فلسطين در نوار غزه براي نشان دادن حسن نيت خود در قبال آشتي ملي فلسطين بود.
برچسب ها: فتح ، غزه ، بازگشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار