باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید با بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ، اوباما در اظهاراتی پیش از این دیدار، ابتدا از نخست وزیر بغارستان برای نقش این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کمکش در جنگ در افغانستان تشکر کرد. 
 رئیس جمهور آمریکا همچنین از بوریسوف به علت تحقیقات جدی کشورش در خصوص یک بمب گذاری که به کشته شدن پنج گردشگر اسرائیلی و یک راننده محلی در ماه ژوئیه در بلغارستان منجر شد، تشکر کرد.
اوباما گفت : گروه های امنیتی در بلغارستان به سختی و فعالانه برای دستگیری و محاکمه عاملان این بمب گذاری تلاش کرده اند .
بوریسوف گفت از اینکه اوباما کمک بلغارستان را در جنگ در عراق و افغانستان ذکر کرد قدرانی می کند و همچنین از اوباما به علت همکاری ها در زمینه هایی از جمله امنیت ملی، مقابله با تروریسم و مبارزه با جرائم سازمان یافته تشکر کرد.
بنابر اعلام اوباما، وی و نخست وزیر بلغارستان در این دیدار همچنین در خصوص انتقال مسئولیت های تامین امنیت از ناتو به نیروهای افغان گفتگو کردند.
کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موافقت کرده اند واگذاری مسئولیت تامین امنیت به نیروهای امنیتی افغانستان از سوی نیروی بین المللی کمک به تامین امنیت افغانستان موسوم به ایساف، در سال 2011 میلادی آغاز و تا پایان سال دو هزار و چهارده میلادی خاتمه یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار