مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان اعلام‌کرد: واگذاری بلوک 50،5 درصدی فولاد خوزستان یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین واگذاری سازمان خصوصی‌سازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه آرمان-در نشست معارفه فولاد خوزستان گفت: صنعت فولاد صنعتی است که سابقه 3 هزار ساله دارد ولی رشد اصلی و واقعی آن از قرن 19 به بعد شکل گرفت به طوری که یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشوری میزان تولید فولاد و مصرف سرانه آن است.

وی افزود: تنوع و کاربردی که صنعت فولاد در دنیا دارد باعث شده است که صنعت فولاد یک صنعت استراتژیک بوده و در دنیا یکی از شاخص های توسعه صنعتی باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر 14 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود که این میزان در سال 2006 به میزان 9،8 میلیون تن بود و برآورد می شود که در سال 2016 این میزان به 15،1 میلیون تن برسد.

جمالی با بیان این‌که وزن تولید فولاد کشور در جهان حدود یک درصد است،اظهار کرد:آمار نشان می دهد که رشد تولید فولاد خوزستان در 4 سال گذشته بالاتر از میانگین ایران و جهانی بوده است و برآورد می شود که امسال بالغ بر 3 میلیون و 400 هزار تن برسد.

وی با اشاره به این‌که 7 میلیون تن کمبود تولید در کشور داریم، تصریح کرد: میزان مصرف فولاد توسط کشوهای نوظهور افزایش یافته و از 41 درصد به 73 درصد رسیده است.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان به عرضه فولاد خوزستان در بورس اشاره کرد و گفت: فولاد خوزستان در 16 مرداد 86 به قیمت 335 تومان وارد بورس شد و در حال حاضر به قیمت 2200 تومان در حال معامله است و بالغ بر 9 برابر شده است که نشان دهنده ارزش ذاتی و عملکرد مطلوب این شرکت است.

به گفته جمالی، واگذاری بلوک 50،5 درصدی فولاد خوزستان یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین واگذاری سازمان خصوصی‌سازی تاکنون است که امیدواریم با موفقیت انجام شود./س
برچسب ها: فولاد ، کلید ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.