نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب روز دوشنبه از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواست گام هايي فوري براي جلوگيري از سياست هاي رژيم صهيونيستي در زمينه شهرک سازي بردارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ، نبيل العربي در بيانيه اي اعلام کرد : در پي اقدام مجمع عمومي سازمان ملل متحد در به رسميت شناختن فلسطين به عنوان کشور ناظر غير عضو، تصميم دولت اسرائيل در خصوص توسعه شهرک ها در کرانه باختري رود اردن و شرق بيت المقدس گامي تنش‌زا است .
دبير کل اتحاديه عرب افزود چنين تدابيري بر تلاش هاي جامعه بين المللي براي دستيابي به صلح در منطقه اثر منفي مي گذارد.
العربي از بيانيه هاي سازمان ملل متحد و آمريکا در محکوميت شهرک سازي هاي اسرائيل استقبال و بر لزوم اقدامات جدي بيشتر عليه تخلفات اسرائيل که نقض قطعنامه هاي سازمان ملل متحد و کنوانسيون هاي بين المللي است، تاکيد کرد.
مذاکرات مستقيم صلح بين اسرائيل و تشکيلات خودگردان فلسطين اکتبر سال دو هزار و ده ميلادي، چهار هفته پس از آغاز آن در واشنگتن، متوقف شد. اين مذاکرات پس از آنکه اسرائيل از متوقف کردن فعاليت هاي شهرک سازي در کرانه باختري و شرق بيت المقدس خودداري کرد، متوقف شد.
رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين بر موضع خود مبني بر اين که اسرائيل فعاليت هاي شهرک سازي را در کرانه باختري رود اردن و شرق بيت المقدس متوقف کند، تاکيد دارد.
در عين حال، اتحاديه عرب از کشورهايي که سکوت اختيار کرده اند و مردد هستند خواست از حق تعيين سرنوشت در منشور سازمان ملل متحد حمايت کنند و از ملت عرب خواست از فلسطيني ها در مواجهه با شرايط سخت کنوني حمايت کنند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل روز جمعه از طرح هايي براي احداث سه هزار واحد مسکوني جديد خبر داد. 
اين اقدام يک روز پس از آن صورت گرفت که مجمع عمومي سازمان ملل متحد در خصوص به رسميت شناختن فلسطين به عنوان کشور ناظر غير عضو راي داد.
اسرائيل و نزديک ترين متحد آن يعني آمريکا با اين اقدام فلسطينيان در سازمان ملل متحد مخالف بودند.

برچسب ها: بین الملل ، اتحادیه ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار