رییس جمهور قطار شهری را از نیازهای ضروری اصفهان خواندو گفت: دولت برای شتاب در راه اندازی آن هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر محمود احمدی نژاد دیشب در جریان دیدار از طرح قطار شهری اصفهان در جمع خبرنگاران در سخنان کوتاهی، اصفهان را شهری زیبا توصیف کردو افزود: با راه اندازی قطار شهری ( مترو)  زیبایی های آن افزایش یابد.

وی با تاکید براینکه این طرح باید با شتاب بیشتری راه اندازی شود، قول داددولت مبلغ مورد نیاز برای تکمیل و راه اندازی قطار شهری اصفهان را تامین کند.
رییس جمهوری اسلامی ایران دیشب بعد از بازدید از ورزشگاه در حال ساخت نقش جهان از طرح قطار شهری (مترو) اصفهان بازدید کرد.
دکتر محمود احمدی نژاد در جریان این بازدید، از ایستگاه قدس واقع در ابتدای خط اول قطار شهری (مترو) اصفهان با سوار شدن بر لوکوموتیوی تک واگن، از نزدیک در جریان ساخت تونل ها و بخش های مختلف آن قرار گرفت.

براساس اعلام مسوولان قطار شهری اصفهان، 10 کیلومتر از مسیر خط یک قطار شهری به زودی به بهره برداری می رسد. این مسیر 10 کیلومتری دارای 9 ایستگاه از شهرک قدس تا فلکه 25 آبان است.
ساخت خط دوم و سوم مترو این شهر اکنون در دست مطالعه است.

دولت برای طرح قطار شهری اصفهان تا پایان سال 1390 افزون بر پنج هزارو 64 میلیارد ریال تامین اعتبار کرده و امسال نیز یک هزارو 70 میلیارد ریال در قانون بودجه پیش بینی شده است.

همچنین قرار است 50 درصد اعتبار مابقی نیز از محل منابع داخلی توسط شهرداری اصفهان تامین شود.

عملیات اجرایی احداث طرح مترو اصفهان ازسال 1380 درمسیر شمالی - جنوبی و بالعکس به طول بیش از 20 کیلومتر از پایانه مسافربری کاوه به سمت پایانه صفه آغاز و 17 تیرماه سال جاری عملیات حفر تونل آن به پایان رسید.

رییس جمهوری دیشب برای افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و صنعتی همراه با حمید بقایی معاون اجرایی و سیدحسن موسوی رییس دفتر رییس جمهوری به اصفهان سفر کرده است.

رییس جمهوری بلافاصله بعد از ورود به اصفهان، ابتدا از ورزشگاه نیمه تمام نقش جهان بازدید کرد.

در ادامه سفر رییس جمهوری به اصفهان،امروز (سه شنبه) ساختمان جدید پژوهشگاه رویان، دومین کارخانه تولید آهن اسفنجی و واحد تولید اکسیژن فولاد سبا افتتاح خواهند شد.

فولاد سبا از جمله شرکت های زیر پوشش شرکت فولاد مبارکه اصفهان است./س

برچسب ها: اصفهان ، مترو ، احمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.