با توجه به نزدیکی پایتخت به شهر رودهن، بعد از ظهر امروز آلودگی این کلان شهر به وضوع در شهر رودهن واقع در35 کیلومتری شرق تهران مشاهده و این شهر را که از دیر باز به منطقه خوش آب و هوای استان تهران معروف بود به شدت آلوده کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن / هر ساله با کاهش دما در در این فصل از سال ،آلودگی هوا در سطح  برخی شهرها مانند تهران باقی مانده و با ایجاد سدی از آلاینده‌هايی بر فراز شهر موجب ایجاد شرایط اضطراری می‌شود که این آلودگی هوای تمیز روزهای گذشته شهر رودهن را بی نصیب نگذاشته است و این وضعیت در این شهر  از ارتفاعات  به خوبی قابل روئیت است.

این گزارش حاکی است با توجه به  شدت آلودگی هوا و تعطیلی ادارات و مدارس شهرستان های تابعه استان تهران، شهر رودهن از این  دستور العمل مستثنا شده و تمامی مدارس و ادارات این شهر  دایر می باشند.

این درحالی است شهر بومهن که در حدود 200 متر با شهر رودهن فاصله دارد در روزهای سه شنبه و چهار شنبه از سوی استانداری تهران تعطیل اعلام شده.

بنابر این گزارش با تعطیلی برخی شهرستان های استان تهران به جز شهرهای رودهن ،دماوند و فیروزکوه و رودبار و قصران  جاده های هراز و فیروزکوه واقع در شهر رودهن شاهد حجم زیادی از مسافران استان های شمالی و شرقی کشور می باشد که این مساله علاوه بر ایجاد ترافیک به مدت طولانی و ایجاد مشکلات عدیده برای تردد خودروهای داخلی شهر، موجب تشدید این آلودگی هوا نیز می شود.  

شایان ذکر است شهر رودهن در 35 کیلومتری شرق استان تهران واقع شده و  به عنوان یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق استان تهران و حتی کشور شناخته شده است که بروز چنین تعقیرات جوی  نیز به ندرت در این شهر اتفاق می افتد. /س

برچسب ها: آلودگی ، رودهن ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.