مدیر اجرایی همایش بین المللی بیداری اسلامی که قرار است همزمان با سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران برگزار شود، منصوب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛محمد خزاعی دبیرجشنواره فیلم فجر،طی حکمی مهدی همایونفر از هنرمندان و مدیران فرهنگی را به سمت مدیر اجرایی این همایش بین المللی منصوب کرد.

همایش بین المللی بیداری اسلامی همزمان با سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با هدف "ارزیابی و مطالعه شرایط و تحولات منطقه و جهان اسلام"، "توجه به بیداری اسلامی در منطقه و جهان و لزوم آگاهی جامعه سینمایی از این تحولات و همچنین، یافتن راه‌های تأثیرگذاری بر روند بیداری اسلامی" طراحی شده است.

گفتني است؛مهدی همایونفر در سال 1339 در گرمسار به دنیا آمد. او در راه اندازی و شکل گیری گروه تلویزیونی جهاد نقش داشته و سالها در این گروه مشغول به کار بوده است. وی، همچنین، سالها همراه شهید سید مرتضی آوینی بوده و در اکثر آثار روایت فتح در سمت های مختلف هنری فعالیت داشته است. تاکنون، علاوه بر فعالیت های مختلف، تهیه کنندگی فیلم های چون: صنوبر، هیام، اتوبوس شب، آنکه دریا می رود و 33 روز در کارنامه همایونفر به ثبت رسیده است.

محمد خزاعی دبیر همایش بین المللی بیداری اسلامی هم شد

همایش بین المللی بیداری اسلامی همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می شود.

محمد خزاعی دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و دبیر همایش بین المللی بیداری اسلامی اعلام کرد که پیش بینی بخش بیداری اسلامی درحوزه بین‌الملل جشنواره فجر باهدف مدیریت عاقلانه تحولات منطقه درحوزه سینما، گنجانده و طراحی شده است.

دبیر این همایش که قرار است همزمان با سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار شود، ارزیابی و مطالعه شرایط و تحولات منطقه و جهان اسلام را یکی از محورهای اصلی این همایش دانست و افزود: توجه به بیداری اسلامی در منطقه و جهان و لزوم آگاهی جامعه سینمایی از این تحولات و همچنین، یافتن راه‌های تأثیرگذاری بر روند بیداری اسلامی موضوع اصلی این همالیش خواهد بود که ما طی دو روز محورهایی را در همین زمینه طراحی کرده و با حضور کارشناسان و سینماگرانی از سراسر دنیا به بررسی آن خواهیم پرداخت.

خزاعی ادامه داد:قصد ما این است که به موضوع "بیداری اسلامی" اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و به منظور جلب نظر و همراهی اهالی سینما با این تحولات بسترسازی کنیم. در واقع اصلی‌ترین آرمان ما در برگزاری این همایش بسترسازی برای کشف ظرفیت های سینمایی و فیلمسازی در منطقه است. دلیل برگزاری همزمان این همایش با جشنوارهء سی‌ام که در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود نیز همین است.

دبیرهمایش بیداری اسلامی خاطر نشان کرد که برای حضور در این همایش از سینماگران، منتقدان و بازیگران دعوت کرده‌ایم و قرار است طی دو روز برگزاری همایش دربارهء آیندهء سینمای منطقه بحث کنیم. در نهایت علاقمندیم که سینماگران بیندیشند که چه راهکارهایی می‌تواند تحولات منطقه را انعکاس داده و در سینما به بارزترین شکل جلوه‌گر سازند.

شایان ذکر است؛سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با رویکرد" اخلاق، آگاهی و امید" به همت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزهای 12 الی 22 بهمن در تهران و استان های مختلف کشور برگزار می شود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار