معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: نشانه شاخص قدرت کشورها، جوان بودن آن کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، حسن زاده در دومین جلسه کارگروه امور بانوان که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد گفت: تمام توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه حضور و همدلی مردم است.
وی با اشاره به اینکه در مقطعی از زمان جمعیت کشور رشد بسیار خوبی داشته، افزود: متاسفانه در حال حاضر کشور به سمت افزایش سن و پیری پیش می رود و ورودی های سال جدید نشانگر تغییر قابل توجه در این زمینه است.

حسن زاده عنوان کرد: استان کردستان در دهه های گذشته در رابطه با بحث تنظیم خانواده و رشد جمعیت وضعیت و آمار مناسب تری بین دیگر استان های کشور داشت، اما در حال حاضر بر اساس آخرین آمارها رشد جمعیت استان کردستان یک درصد از میانگین کشوری کمتر است.

وی اعلام کرد: با توجه به تمهیداتی که پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران است، نظام نسبت به وضعیت جمعیت نگرشی جدید اتخاذ کرده که این نگرش حرکت به سمت افزایش فرزندان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در رابطه با افزایش جمعیت کشور، بعضی از وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت بهداشت و درمان در زمان کوتاهی برنامه ریزی کرده اند که به طور سراسری اعلام شد.

وی همچنین در این راستا افزود: بودجه اختصاص یافته به بحث ترویج فرهنگ تک فرزندی متوقف شد و راهکارهای زیادی برای افزایش تعداد فرزندان برنامه ریزی و ارائه شده است.

حسن زاده در پایان یادآور شد: در حوزه معاونت ریاست جمهوری نیز پیشنهاداتی ارائه شده و با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده ما نیز موظفیم در راستای این سیاست ها در چارچوب تعیین شده وارد عمل شویم.

برچسب ها: جوان ، شاخص ، قدرت ، کشورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.