در حالي كه جشنواره هنر و رسانه به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود، به ديدگاه مسئولان برگزاري اين جشنوارخ ضرورت نقد و بررسي عالمانه در هنر كشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ نشست خبري نخستين جشنواره "هنر و رسانه" صبح امروز دوشنبه 13 آذر با حضور حميد شاه آبادي (معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي) و "محمد مهدي فرقاني" (دبير جشنواره" در تالار وحدت برگزار شد.
حميد شاه آبادي (معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي) در ابتداي نشست گفت: در حالي كه جشنواره هنر و رسانه به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود اما به ديدگاه مسئولان برگزاري اين جشنوارخ ضرورت نقد و بررسي عالمانه در هنر كشور وجود دارد.

*اهالي رسانه بايد ما را به سايت هاي كلان نزديك كنند

وي ادامه داد: وظيفه اهالي رسانه است كه سايت هاي كلان ما را به اهداف مجموعه نزديك كرده و از مهمترين موضوعات از نظر من معرفي هنر ايراني در جايگاه جهاني است.
شاه آبادي تصريح كرد: براي مشاهده شرايط بهينه از استعدادها در عرصه هنر بايد به شناسايي ظرفيت هاي هنري كشور توسط رسانه ها اهميت داده شود.
وي اظهار داشت: رسانه براي متوليان هنر، تبليغات نبوده بلكه ظرفيت گران مايه اي است كه چالش هاي كشور را مورد نقد عالمانه قرار مي دهد.


*رسانه ها بازوي پرتوان در عرصه هنر هستند

شاه آبادي بيان كرد: بايد با بررسي چالش ها به هدف خود دست يابيم كه رسانه ها در عرصه هنرو كشور يك بازوي پرتوان براي تحقق به اين اهداف هستند.
شاه آبادي عنوان كرد: بايد با شناسايي ظرفيت ها در اين عرصه از اين ظرفيت ها استفاده كرده تا هنر به طور جدي در ميان زندگي مردم ديده شود.
وي اظهار داشت: اولويت ما بايد فرهنگي بوده زيرا اقتدار نظام ما فرهنگي است و جشنواره هنر و رسانه فرصتي شد تا اصحاب رسانه با ارزيابي بخش از فعاليت هاي خودشان در حوزه هنر بهتر در جريان قرار بگيرند.


*جشنواره هنر و رسانه در سال آينده نيز برگزار مي شود

شاه آبادي در پايان خاطر نشان كرد: اين جشنواره در سال آينده نيز به كار خود ادامه خواهد داد وبا تأسيس دبيرخانه دائمي جشنواره هنرو رسانه تصميم گرفتيم تا با تفكيك آثار هنري در حوزه رسانه هاي صوتي، تصويري و مكتوب اين جشنواره را براي آثار توليد شده از شهريور 91تا 92 در عرصه هنر برگزار كنيم.
محمد فرقاني دبير جشنواره در ادامه گفت: دبيري جشنواره را به دو جهت پذيرفتم در ابتدا خدمتي به دوستان رسانه اي بانگاه علمي و فني داشته باشم و اينكه فرصتي براي ارتباط با هنر پيدا كنم.


*هنر در جهت رسانه اي شدن تأثير گذار خواهد بود

وي در ادامه بيان كرد: هنر در صورت رسانه اي شدن تأثير خود را مي تواند در جامعه نشان دهد و تأثير آن در تمامي موضوعات صدق مي كند و هنر از اين مقوله جدا نيست.
فرقاني ادامه داد:850 اثر به جشنواره ارسال شده كه داراي ضعف و قوت هايي بوده كه سعي شد با برخورد علمي با آثار، بي طرفي و نگاه تخصصي، آثار را مورد ارزيابي قرار دهيم.
فرقاني در پايان خاطرنشان كرد: كارگاههاي آموزشي در روز اختتاميه براي اهالي رسانه برگزار خواهد شد و در دو نوبيت صبح و بعد از ظهر با حضور اساتيدي چون رامين صديقي و اكبر نبوي چهارشنبه 15 آذر ماه جاري در موزه هنرهاي معاصر برگزار مي شود./ص
برچسب ها: رسانه ، هنر ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار