رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر قيمت اقلام اساسي در بازار خوزستان پايين‌تر از نرخ اين اقلام در ساير استان‌ها است و وضعيت فراواني كالا در استان در حال كنترل است و از اين نظر مشكل خاصي وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ اميرحسين نظري در نشست كميسيون تنظيم بازار كه روز گذشته (12 آذرماه) در محل استانداري خوزستان برگزار شد، اظهاركرد: در چند ماه اخير التهاب شديدي در بازار به‌وجود آمد كه بخش عمده آن ناشي از نرخ ارز و بخشي نيز به سوءاستفادكنندگان بازار مربوط بود.

وي افزود: اين وضعيت سبب شد سازمان صنعت و تجارت خوزستان از تمام ظرفيت‌هاي خود براي حل مشكلات در 2 بخش تامين و فرواني كالا و نظارت بر بازار استفاده كند.

نظري تصريح‌كرد: در اين چند ماه در بخش تامين كالا در استان فعاليت‌هاي خوبي به ويژه در خصوص كالاهايي همچون برنج، روغن و گوشت انجام شد. در بخش برنج با همكاري تجار و واردكنندگان توانستيم برنج خارجي را وارد استان كنيم.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان‌كرد: اين سازمان در ايام محرم سهميه‌هاي برنج با قيمت مناسب را دريافت كرد و اين سهميه‌ها را در اختيار سازمان تبليغات و در نهايت هيات‌هاي مذهبي قرار داد.

وي ادامه‌داد: در حال حاضر قيمت مرغ كشتار روز تثبيت شده‌است و مشكلي از نظر تامين مرغ نداريم؛ علاوه بر آن در حال وارد كردن مرغ وارداتي از كشور تركيه به منظور فراواني بازار از گوشت مرغ هستيم كه اين مرغ نيز در استان توزيع مي‌شود.

نظري با بيان اين‌كه بازار خوزستان آرام است، خاطرنشان‌كرد: جهت تامين اقلام اساسي در ماه‌هاي آينده مشكلي وجود ندارد و ميوه نيز در حال ذخيره‌سازي است.

وي با اشاره به روند نظارت بر بازار، افزود: وضعيت نظارت و بازرسي‌ها در استان قابل مقايسه با 2 سه سال گذشته نيست و بازرسان ما در حال حاضر در 2 شيفت كاري بر بازار نظارت مي‌كنند.

رييس سازمان صنعت و تجارت خوزستان در حاشيه نشست از اين‌كه واحدهاي توليدي الكل صنعتي استان با كمبود ملاس مواجه هستند، در حالي كه واحدهاي نيشكر استان ملاس توليدي خود را به دلال‌ها مي‌فروشند و توسط دلال‌ها اين محصول صادر مي‌شود، اظهار تاسف كرد./س
برچسب ها: اقلام ، خوزستان ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.