ميزان فقر ، شمار زندانيان و جرائم خشونت بار در آمريکا رو به افزايش است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي آي وي ان ، عدم طرح مسائلي مانند فقر، زندان و جرائم خشونت بار در آمريکا به طور آشکاري در گفتگوهاي ملي اين کشور ديده مي شود.
فقر، خشونت و زندان در فيلم مستند تحقيقاتي دلخراشي که شبکه الجزيره در شهر بالتيمور تهيه کرده است به خوبي نشان داده شده است. آمار نشان مي دهد مسائلي که در اين فيلم کوتاه مستند مطرح شده است همچنان از مسائل مهم آمريکا است که اغلب ناديده گرفته مي شوند.
بر اساس تحقيق اداره آمار آمريکا، ميزان رسمي فقر در آمريکا در سال 2010 به 15/1 درصد رسيد که اين ميزان در مقايسه با سال 2009 رشد قابل توجهي داشته است. فقر در آمريکا براي چهارمين سال متوالي افزايش يافته است و بيش از 46 ميليون آمريکايي اکنون زير خط فقر زندگي مي کنند.
در عين حال، ميزان حبس همراه با ميزان فقر افزايش يافته است. بر اساس مقاله فريد زکريا در مجله تايم، تعداد زندانيان در آمريکا از سال 1980 تا کنون چهار برابر شده است و اين ميزان از هر 150 نفر در ميان 150 هزار بزرگسال به 760 نفر رسيده است؛ با توجه به اين آمار، آمريکا بيشترين زنداني در جهان را دارد.
هزينه زندان در آمريکا متفاوت است. در کاليفرنيا در سال 2011 هزينه زندانيان چهار ميليارد دلار بيش از هزينه دانشگاه کاليفرنيا بوده است. هزينه يک سال تحصيل براي يک دانشجو در کاليفرنيا کمتر از ده هزار دلار است در حاليکه يک زنداني بيش از 45 هزار دلار در سال هزينه دارد. به طور کلي، زندانيان آمريکا اکنون حدود هفتاد ميليارد دلار در سال براي اين کشور هزينه دارند.  
در ادامه اين مقاله آمده است با وجود افزايش ميزان حبس و کاهش جرائم خشونت بار در آمريکا ارتکاب جرائم همچنان مشکل مهم اين کشور است. به گزارش نشريه ديلي، از پانزدهم ژوئن تا کنون، 228 نفر فقط در ايالت شيکاگو کشته شده اند که اين ميزان در مقايسه با 144 آمريکايي که در همين مدت زمان در افغانستان کشته شده اند بسيار بيشتر است. از زمان آغاز جنگ در افغانستان در سال 2001، دو هزار نيروي آمريکايي در آن کشور کشته شده اند، در حالي که تعداد افرادي که در ايالت شيکاگوي آمريکا در همين برهه زماني به قتل رسيده اند پنج هزار نفر بوده است.
روزنامه واشنگتن پست نيز نوشته است، 6551 آمريکايي تا کنون در عراق و افغانستان کشته شده اند. به گزارش موسسه فاجعه آمريکا، در اين کشور از سال 2001 هر سال چهارده تا هفده هزار آمريکايي به قتل رسيده اند.
موارد حبس و فقر اکنون در آمريکا در حال افزايش است و با وجودي که جرائم خشونت بار در اين کشور در دو دهه گذشته کاهش يافته است اين عوامل همچنان متداول ترين علت مرگ بسياري از آمريکايي ها است.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، فقر ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار