رییس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: به دلیل کارمزد پایین توزیع کود شیمیایی کارگزاری های بخش تعاونی حاضر به توزیع کود شیمیایی نیستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان علی جهازی افزود: به ازای توزیع هر کیسه کودشیمیایی، 500 تومان کارمزد عاید کارگزاری های بخش تعاونی می شود که با توجه به هزینه های حمل و نگهداری برای آنها صرفه اقتصادی ندارد. وی تصریح کرد: به همین دلیل کشاورزان خود به حمل کودهای شیمیایی اقدام می کنند که می تواند برای آنها مشکل ساز باشد.

جهازی با بیان اینکه شبکه های تعاونی استان کودهای شیمیایی مانند اوره، ازته و آمونیوم فسفات را میان کشاورزان توزیع می کنند، اضافه کرد: میزان توزیع کود شیمیایی به سطح زیر کشت کشاورزان بستگی دارد.

رییس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اظهار کرد: در صورتی که رودخانه زاینده رود در قسمت شرق اصفهان پر آب نشود، حدود 30 تا 40 درصد سطح زیر کشت استان دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مقداری از کود شیمیایی مانند اوره از استان های فارس، کرمانشاه و بوشهر به استان وارد می شود، اضافه کرد: در گذشته مقداری از کودهای شیمیایی توسط شرکت ذوب آهن تولید می شد که این کار متوقف شده است.

جهازی افزود: کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان مانند فسفات از طریق واردات تامین می شود.

وی هدفمندسازی یارانه ها را امری تاثیرگذار در مصرف کود شیمیایی توسط کشاورزان عنوان و تصریح کرد: قبل از آزادسازی قیمتها، کودهای شیمیایی به طور بی رویه مصرف می شد./س

برچسب ها: اصفهان ، توزیع ، کود ، شیمیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.