نماينده جنبش حماس گفت: 60 درصد از مردم اروپا رژيم صهيونيستي را خطر بزرگي براي جامعه جهاني تلقي مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، خالد قدومي نماينده جنبش حماس در ايران صبح امروز (دوشنبه) براي پاسخ به سوالات دانشجويان در دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه علامه طباطبايي حاضر شد.

 قدومي در ابتدا با اشاره به اينکه بازيگران جديدي در جهان اسلام و عرب به وجود آمده است اظهار داشت: به عنوان نمونه مي‌توان گفت نظام‌هاي ديکتاتوري که بر ملت‌هاي منطقه مسلط بودند بر کنار و حکومت‌هايي که زاييده دموکراسي هستند به وجود آمده است.

وي با تاکيد بر اينکه مقاومت بر افکار ملت‌هاي اسلامي غالب شده است افزود: مقاومت منحصر به يک گروه نبوده بلکه اين تفکر در تمام ملت‌هاي اسلامي بوده که رو به افزايش و توسعه است.

نماينده جنبش حماس با بيان اينکه مکتب اسلام در فلسطين در جنگ هشت روزه پيروز بوده است تصريح کرد: در تاريخ منطقه اين نکته ثابت شده که مقاومت مسلمانان با پيروزي همراه بوده است لذا جبهه مقاومت توانسته حقوق ملت‌ها را از رژيم صهيونيستي بگيرد.

قدومي با اشاره به جنگ‌هاي گذشته بين رژيم صهيونيستي و کشورهاي عربي گفت: اگر امروزه به مقاومت ملت‌ها نگاه کنيم مجاهديني را مي‌بينيم که با جديت تمام جهاد کرده و پرچم مکتب اسلام را با غرور برافراشتند لذا به پيروزي هم دست پيدا كرده‌اند.

وي با بيان اينکه انقلاب ملت فلسطين از سال 1936 و توسط عزالدين قسام شروع شده است يادآور شد: عزالدين قسام سوري الاصل بود و چون ملت اسلامي را در خطر رژيم صهيونيستي مي‌ديد به فلسطين مهاجرت کرده و با دشمن غاصب به مجاهدت پرداخت.

نماينده جنبش حماس با تاکيد بر اينکه جبهه مقاومت توانست بدون حضور ارتش‌هاي عربي نوار غزه را آزاد کند بيان داشت: طي اين جنگ رژيم صهيونيستي خسارت‌هاي اقتصادي، جاني و امنيتي فراواني را متحمل شد و چهره کريه خود را براي جهانيان به نمايش گذاشت.

قدومي با اشاره به بي‌طرفي اروپاييان به اين جنگ گفت: اروپاييان در اين تناقض ماندند كه بايد از رژيم صهيونيستي حمايت کنند يا به قراردادهايي که خود وضع کرده‌اند، پايبند باشند لذا دچار سرگرداني بودند.

وي با تاکيد بر اينکه 60 درصد مردم اروپا رژيم صهيونيستي را خطر بزرگي براي جامعه جهاني تلقي مي‌کند اظهار داشت: فلسطين علاوه بر پيروزي نظامي درعرصه سياسي نيز به دستاوردهاي بزرگي دست يافت که نمونه آن پذيرفته شدن کشور فلسطين به عنوان ناظر اما غير عضو در سازمان ملل است.

نماينده جنبش حماس با اشاره به پيامدهاي جنگ هشت روزه افزود: در اين جنگ علاوه بر پيروزي نظامي و رواني توانستيم يک درجه‌اي از مقاومت را به نمايش بگذاريم که طي آن چندين هواپيماي رژيم صهيونيستي را ساقط و با موفقيت به سوي تل‌آويو موشک شليک کنيم.

قدومي با بيان اينکه آمريکا از رژيم صهيونيستي خواست که جنگ را تمام کند تصريح کرد: کشورهاي بزرگ اسلامي از جمله ترکيه، مصر و ايران بايد با يکديگر اتحاد داشته باشند و برنامه‌هاي سياسي يکساني را در قبال رژيم صهيونيستي دنبال کند.

نماينده جنبش حماس در ايران خاطر نشان کرد: کشورهاي عربي بايد فراموش نکنند که به اين منطقه (عربي- اسلامي) تعلق دارند و مسئله فلسطين بايد در اولويت برنامه‌هاي اين کشورها باشد تا به اميد خداوند هرچه زودتر همگي نماز در مسجد الاقصي برپا کنيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اروپا ، رژیم ، صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار