فرماندار گیلانغرب با اشاره به تصویب راه اندازی بازارچه مرزی سومار گفت: ایجاد این بازارچه و آغاز مبادلات اقتصادی در آن، ضمن خارج كردن این شهرستان از بن بست، ارتقای سطح معیشت مردم منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'اردشیر رستمی' افزود: سال گذشته بر اساس تقسیمات كشوری پنج روستا و پنج پاسگاه مرزی حوزه استحفاظی بخش سومار از توابع شهرستان قصرشیرین به گیلانغرب الحاق شد تا حدود 30 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق داشته باشیم.

وی با بیان اینكه بازارچه مرزی سومار در حوزه استحفاظی گیلانغرب ایجاد می شود، گفت: همه تلاش مسوولان نظام اسلامی در راستای كمك به معیشت مردم و توسعه اقتصادی آنان است ضمن اینكه توسعه صادرات و افزایش روابط اقتصادی با كشورهای دیگر بخصوص همسایگان را هم در دستور كار قرار داده است.

رستمی راه اندازی بازارچه های مرزی را یك عامل تقویت كننده برای دستیابی به این اهداف برشمرد و خاطرنشان كرد: بحث راه اندازی بازارچه مرزی سومار - مندلی (شهر عراقی هم مرز) چند سالی است از سوی مدیریت ارشد استان پیگیری می شود و استانداران كرمانشاه و دیالی عراق در توافقنامه ای بر راه اندازی این بازارچه تاكید كرده اند.

وی در خصوص علل تاخیر در راه اندازی این بازارچه مرزی برغم گذشت یكسال از تصویب آن، اظهار كرد: نبود زیرساخت های لازم در منطقه مورد نظر احداث بازارچه در كشور عراق و همچنین استقبال نكردن تجار و بازرگانان عراقی از راه اندازی این بازارچه، مهمترین دلایل تاخیر آن است.

فرماندار گیلانغرب یادآور شد: توافق هایی با دولت مركزی عراق صورت گرفته و مقرر شده آنها نسبت به فراهم كردن شرایط و ایجاد زیرساخت های لازم برای راه اندازی این بازارچه در محدوده مرزی شهر مندلی اقدام كنند كه در این راستا بزودی با فرماندار شهر 'بلدروز عراق' دیدار كرده و مسایل و مشكلات موجود را بررسی خواهیم كرد.

رستمی گفت: به طور یقین با راه اندازی این بازارچه زمینه ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی ساكنان مناطق مرزی گیلانغرب و مندلی عراق بخصوص مرزنشینان فراهم می شود. /س
برچسب ها: کرمانشاه ، بازارچه ، سومار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.