رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به تاکيدات دين اسلام گفت: مسئولان که مدعی و پرچمدار در اين زمينه هستند اگر خود عامل نباشند حرف‌هایشان ديگر اثر ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام احمدی‌میانجی در اولين همایش گردهمایی مسئولین فرهنگی مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان تهران با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر توجه به واجبات و دوری از محرمات گفت: من در این زمینه تحقیقاتی کردم و به این نتیجه رسیدم که اساس خط اسلام در جامعه انسانی، همدلی، با هم بودن،‌ وحدت و دوست بودن انسان‌ها با هم است و هر چیزی که این خط فکري را تقویت کند یا مستحب موکد و یا واجب است. هر چیزی هم که این خط را کم‌رنگ کند، مکروه موکد و یا حرام است و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این یک خط اساسی در تفکر دینی ماست باید از هر چیزی که این خط را متزلزل و سست می‌کند بپرهیزیم و همچنین باید هرچه آن را قوی می‌کند تقویت کنیم.

احمدی میانجی تصریح کرد:‌ مسئولان که مدعی و پرچمدار در اين زمينه هستند اگر خود عامل نباشند حرف‌هایشان ديگر اثر ندارد و یا اینکه اثر کمی خواهد داشت.

وي اظهار داشت : امر به معروف و نهی از منکر ما خلاصه شده به اينکه  به یک خانم چادر پوشیدن را توصیه کنیم و انگار که همه امر به معروف تنها در حجاب خلاصه شده است. در حالی که نسبت به وفای به عهد و صدق نیت و پرهيز از دروغگویی سفارش زیادی شده است.

احمدی میانجی تصريح کرد: مردم در دو جا با دلهره و استرس وارد می‌شوند یکی بیمارستان و دیگری دستگاه قضایی است. یک برخورد مدیر دفتر با ارباب رجوع تسکین می‌دهد و برخورد دیگر او ممکن است استرس شدیدتری برای این فرد ایجاد کند.

رئيس مرکز امور شوراهاي حل اختلاف کل کشور در خاتمه متذکر شد: متاسفانه فرهنگ عنوان مظلومی است چون همیشه کلیاتی از آن گفته می‌شود ولی همیشه حتي خود من هم در عمل به آن مشکل دارم.

در پايان حکم 50 نفر از مسئولان فرهنگي مجمتع‌هاي شوراي حل اختلاف به آن‌ها ابلاغ شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار