وزیر امور خارجه کشور گفت: ممنوعیت واردات برخی کالاها به زودی برطرف می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، علی‌اکبر صالحی در حاشیه بازدید از مرز میلک شهرستان هیرمند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در جلسه با مسئولان دولت افغانستان، چگونگی افزایش روابط تجاری بین دو کشور بحث و بررسی شد.

وی افزود: افغانستان در بعضی از مناطق ایران متقاضی ایجاد کنسولگری است، ایران نیز همین‌طور که قرار شد این موضوع بررسی و نتایج اعلام شود.

وزیر امور خارجه کشور بیان کرد: مراحل دریافت ویزا برای تجار دو کشور تسهیل شود.

وی گفت: با توجه به تراکم کامیون‌ها ‌روی پل ابریشم، هماهنگی‌های لازم برای توسعه این انجام شد.

صالحی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار گفت: قرار شد کشور افغانستان به زودی از ظرفیت بندر چابهار برای مبادلات و ترانزیت کالا استفاده کند.

وی با اشاره اینکه وجود امنیت در کشورهای همسایه، به افزایش مبادلات و ترانزیت کالا کمک می‌کند گفت: ایران از تمامی گروه‌هایی که سعی سعی در ایجاد امنیت و ثبات در کشورهای مختلف را دارند به ویژه افغانستان حمایت می‌کند زیرا معتقد هستیم که اگر کشور همسایه در صلح و ثبات باشد، ایران نیز در امنیت و ثبوت به سر می‌برد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه مردم کشور افغانستان می‌توانند از امکانات بهداشتی و درمانی ایران استفاده کنند، گفت: بعضی از بیمارانی که درمان آنان در ایران راحت‌تر انجام می‌شود، که می‌توانند از ظرفیت‌ بیمارستا‌ن‌های ایرانی استفاده کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.