مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم روزی برسد که فدراسیون فوتبال ایران از نظر مردم هم اول بشود.

عباس انصاری فر مدیر عامل سابق پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اعتقاد دارم کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخاب بهترین های قاره فاکتورهایی جدا از موفقیت را در نظر گرفته و بیشتر کارهای جاری فدراسیون را مورد توجه قرار داده است و اصلا موفقیت تیم های ملی و باشگاهی را مدنظر خودش قرار نداده است. این موفقیتی که فدراسیون فوتبال به دست آورده یعنی عنوان بهترین فدراسیون آسیا از نظر AFC‌ شاید ما بهترین فدراسیون آسیا باشیم اما از نظر نتیجه و مردم بهترین نیستیم چون نمی توانیم بگوییم که کار ما از کره جنوبی و ژاپن بهتر است. موفقیت همیشه در میدان مسابقه خودش را نشان می دهد و باید از فدراسیون فوتبال سوال کنیم که آیا مورد رضایت مردم هستیم؟

وي در ادامه گفت: البته این اول شدن توسط AFC‌ را به فدراسیون فوتبال تبریک می گویم اما تا اول شدن از نظر مردم خیلی کار داریم. ما در حال حاضر در رنکینگ فیفا در آسیا چهارم هستیم، یک زمانی در رنکینگ تیم اول آسیا بودیم و اگر دوباره در رنکینگ اول شدیم، موفق هستیم. امیدواریم در فوتبال مان ریشه ای کار کنیم و در رنکینگ تیم اول آسیا شویم.

مدیر عامل سابق پرسپولیس اظهار داشت: کفاشیان اعلام کرده که ما با کره جنوبی و ژاپن برابریم اما فکر نمی کنم چنین چیزی باشد چون در حال حاضر کره جنوبی و ژاپن صعودشان به جام جهانی مسجل شده است و چند دوره است که همیشه در جام جهانی حضور دارند، تیم های ملی نوجوانان و جوانان آنها هم در آسیا اول هستند و به جام جهانی راه یافته اند. کره جنوبی در لیگ های معتبر اروپایی بازیکنان زیادی دارند که ما چنین شرایطی را نداریم ضمن اینکه تیم های ملی امید آنها را در المپیک لندن به مرحله نیمه نهایی رسیدند و سوم و چهارم شدند اما تیم امید ما حتی به المپیک صعود هم نکرد.

وی افزود: در چنین شرایطی چطور می توانیم مدعی شویم که با کره جنوبی و ژاپن برابر هستیم؟ شاید تصور کفاشیان چنین چیزی باشد و فکر کند که با کره جنوبی و ژاپن برابر هستیم اما واقعیت چیز دیگری است. شاید کفاشیان نسبت به برنامه هایش و امیدی که به آینده دارد، چنین حرفی را زده است اما در حال حاضر با کره جنوبی و ژاپن اختلاف زیادی داریم.

وی افزود: باشگاه های کره جنوبی و ژاپن همواره در آسیا قهرمان می شوند و در جام جهانی هم از دور اول بالا می روند و تیم ملی امید آنها هم به نیمه نهایی المپیک می رسد اما فوتبال ما در تمام رده ها ناکام است و مشخص است که فاصله زیادی با کره جنوبی و ژاپن داریم.

انصاری فر گفت: من دور را دور قضایای فوتبال کشورمان را می بینم و به اعتقاد من شاید ازبکستان هم به زودی در رنکینگ فیفا از ما بالاتر برود هر چند که همین الان هم جلوتر از ما هستند. نمره من به فوتبال ایران چه در رده ملی و چه باشگاهی منفی است. ما از فوتبال آسیا خیلی عقب هستیم و باید تلاش زیادی داشته باشیم تا به سطح اول قاره برسیم. امیدوارم روزی برسد که فدراسیون فوتبال ما از نظر مردم هم اول شود./آق
برچسب ها: جام ، جهانی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار