هدف نهایی از آموزش‌ها پیشگیری و کنترل عفونت HIV و ایدز و عوارض ناشی از آن در جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زنجان، درهمایش پیشگیری از ایدز با اشاره به اینکه پیشگیری از ایدز در دو سطح پیشگیری از بروز بیماری و تشخیص زودهنگام بیماری پیگیری می‌شود،گفت:پیشگیری از بروز بیماری با آموزش بهداشت و تشخیص زودهنگام بیماری نیز به وسیله پایگاههای دیده‌ور محقق می‌شود.

صائینی افزود: برای آموزش بهداشت باید خلاءهای اطلاعاتی در خصوص ماهیت بیماری، راههای انتقال بیماری و پیشگیری برطرف شود و رفتارهای پرخطر و راه‌های کاهش خطر آموزش داده شوند.

وی با اشاره به رفتارهای پرخطرادامه داد: این رفتارها شامل استفاده از خون و فرآوردههای خونی و بافت پیوندی، آمیزش با افراد آلوده به این بیماری،اشتراک در سرنگ معتادان تزریقی، اشتراک در تیغ و مسواک و هرابزار تیز و برنده، حاملگی زنان آلوده وانتقال شیرمادربه نوزاد است.

رییس مرکز بهداشت و درمان زنجان تصریح کرد: می‌توان با پرهیز از بی‌بند و باری‌های جنسی، پای‌بندی به اصول اخلاقی و خانوادگی، عدم حاملگی در زنان آلوده،اجتناب ازاعتیاد تزریقی،استفاده نکردن از تیغ و مسواک مشترک و مراجعه به پزشک در صورت داشتن رفتارهای پرخطر، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

صائینی خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی، تأمین سلامت خون، احتیاطات استاندارد و کنترل عفونت، مشاوره و آزمایش داوطلبانه، کاهش آسیب، پیشگیری و مراقبت درمان بیماریهای آمیزشی، مشاوره مراقبت و درمان افراد آلوده به HIV و خانواده آنان، حمایت برقراری نظام مراقبت اپیدمولوژیک و مدیریت داده‌ها و تقویت زیرساخت‌های لازم از استراتژی‌های پیشگیری از ایدز است./س

برچسب ها: پیشگیری ، کنترل ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.