وزیر امور خارجه گفت: نقش مرز و مسایل مربوط به آن با توجه به گستردگی مرزهای آبی و خاكی كشور و تعداد زیاد همسایگان پیرامونی باعث شده است مسایل مرزی در اولویت اصلی برنامه های وزارت امور خارجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، علی اكبر صالحی در نشستی به میزبانی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار افزود: رفع مشكلات محدوده ها و خط مرز در مناطق مرزی كشور در راستای توسعه و پیشرفت این مناطق از مهمترین برنامه های وزارت خارجه است .

وی هدف از سفر خود به سیستان و بلوچستان را بازدید از مرزهای آبی و خاكی جنوب شرق كشور و بررسی موضوعات و برنامه های توسعه ای با تاكید بر اولویت داشتن برنامه های توسعه ای دولت در این ارتباط، اعلام كرد.

عضو هیات مدیره مناطق آزاد كشور با اشاره به قابلیت های ویژه بندر و منطقه آزاد چابهار، تصریح كرد : منطقه چابهار ظرفیت و پتانسیل محور شدن ( هاب ) در حوزه های مختلف توسعه و اقتصادی از جمله در بخش های ترانزیت كالا و انرژی را داراست.

وی با تاكید بر توسعه زیرساخت های منطقه آزاد چابهار، گفت: توسعه بندر چابهار برای شكوفایی و عمران هر چه بیشتر منطقه باید در كوتاه ترین زمان ممكن انجام شود و تا این توسعه كامل نشود، امكان جذب سرمایه های بیشتر و توسعه دیگر بخش ها فراهم نخواهد شد.

وزیر امور خارجه به فعالیت ها و توافق های اقتصادی با كشورهای همسایه از جمله پاكستان و افغانستان اشاره و تصریح كرد: با برنامه ریزی انجام شده در حوزه توسعه تجارت و مبادلات مالی و اقتصادی، آینده ای روشن و رو به پیشرفت را بویژه در جنوب شرق كشور شاهد خواهیم بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.