در پی مسئله اعتبار بخشی بیمارستان ها، این مراکز بر اساس معیارهایی درجه بندی یا ستاره دار می شوند.

سجاد رضوی، رئیس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مسئله اعتبار بخشی بیمارستان ها حدود 5 سال است که در وزارت بهداشت در حال پیگیری است که به مراحل نهایی رسیده است. در واقع یک انقلابی در افزایش کیفیت بیمارستان ها است.

وی گفت: بر اساس این برنامه بیمارستان ها درجه بندی می شوند یعنی درجه یک تا سه می گیرند در واقع مثل هتل ها دارای ستاره می شوند تا بر اساس این امتیاز مردم بدانند که به چه بیمارستانی مراجعه کرده اند تا در سطح و امتیاز آن بیمارستان  انتظار خدمات و کیفیت آن را داشته باشند.

وی عنوان کرد: در حوزه سلامت 800 خدمت را بررسی کردیم که این خدمات در کیفیت خدمات، ارائه خدمات، حقوق بیماران، رفتار پرسنل و طرح انطباق بیمارستان ها دیده شده است.

وي با بیان اینکه این برنامه می تواند یک آنالیز خوبی برای بیمارستان ها باشند تصریح کرد: از اواخر آذر و دی ماه طرح ارزشیابی بیمارستان ها شروع می شود و طی یک مدت 6 الی 7 ماه تمام بیمارستان های کشور یک مرحله مورد اعتبار بخشی قرار می گیرند.

وی ادامهداد: برخی از بیمارستان ها نگران هستند که برخی از تجهیزات ما فرسوده است و به خاطر مشکلات ارزی با مشکلاتی در تامین وسائل مواجه هستیم. ما به این بیمارستان ها اطمینان خاطر می دهیم که ما متوسط کیفیت کشوری را ملاک قرار می دهیم. به طوریکه طی مطالعه ای در کشور متوسط کیفیت بیمارستان ها را بدست آوردیم که این اعتبار بخشی بر اساس این متوسط نه بر اساس بیمارستان های دیگر انجام می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار