سرگردانی 53 روزه یک مرسوله مهم و عودت آن پس از 60 روز توسط اداره پست قم ما را بر آن داشت تا به بهانه بررسی میدانی سرنوشت ناکام این مرسوله پستی و رفع موانع احتمالی در پیش روی خدمت رسانی به مردم این موضوع را موشکافانه پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، ماجرا از این قرار است که نماینده انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم برای انجام یک خدمت دولتی به یکی از دفاتر پستی قم مراجعه می کند و پس از تحویل دادن مرسوله به متصدی دفتر پستی و شمارش کلمه به کلمه متن در راستای تعیین تعرفه پستی آنرا پرداخت و رسید پستی به تاریخ هشتم مهرماه دریافت می کند.
متاسفانه بعد از گذشت مدت 53 روز متصدی دفتر پستی مذکور در تماس تلفنی با رئیس هیات مدیره این انجمن خواستار مراجعه به پست و تحویل پاکت برگشت خورده می شود!
موضوع این بی دقتی و اخلال در روند ثبت آگهی قانونی این انجمن در مکاتباتی با مدیر پست قم پیگیری می شود که متاسفانه جوابی جز عودت پاکت برای این انجمن صورت نمی گیرد .
اما از بایکوت و سرگردانی این مرسوله وبه روی خود نیاوردن مسئولان پست قم که بگذریم نکات قابل تاملی به چشم می خورد که از آن جمله :
پاسخ واحد روزنامه رسمی منطقه 13 پستی تهران که دلیل برگشت دادن مرسوله را می نویسد: « این آگهی مربوط به روزنامه رسمی نمی باشد»!
و از آن جالب تر نامه ای است که با اعتماد به نفس کامل ونپذیرفتن مسئولیتی که گویا هیچ اتفاقی رخ نداده است، دو ماه بعد از دریافت مرسوله ، مسئول دفتر پستی مربوطه در قم برای توجیه 60 روز سرگردانی یک مرسوله که خود آنرا دریافت کرده بودند می نویسد:
«اشتباها قبل از انجام موارد فوق به اداره پست قم مراجعه شده است که عینا مدارک فوق جهت انجام مراحل قانونی عودت داده می شود»
و صد افسوس که با نظر متفاوت از پاسخ واحد روزنامه رسمی منطقه 13 پستی تهران اینگونه راهنمایی می کند که :
«برای انجام این کار بایستی ابتدا به اداره ثبت شرکتها مراجعه و پس از اقدامات اولیه وثبت شرکت مورد نظر جهت آگهی روزنامه رسمی به اداره پست مراجعه شود»
اما آنچه قابل تامل جدی برای مسئولان است ، اگر چنین رفتاری به راحتی با اصحاب رسانه انجام می شود دیگر چه انتظاری می توان داشت که نسبت به توده هایی از مردم که دسترسی به رسانه ها ندارند پاسخگو یی مناسب دیده شود!
از این نوع به اصطلاح راهنمایی های گمراه کننده ی واحد روزنامه رسمی منطقه 13 پستی تهران یا دفتر پستی شهید مطهری قم که بگذریم ،ثبت آگهی های قانونی یک روال عادی و وظیفه ذاتی در روزنامه رسمی کشور است وهیچ نیازی به ثبت شرکت توسط انجمن های صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ندارد و پیشنهاد می شود مسئولان پست با پذیرفتن این اشتباه و راهکار تراشی نسبت به جبران خسارتهای وارده و درنهایت آموزش نیروی انسانی در زیر مجموعه های خود اهتمام ورزند.
و اینهم یک نمونه از درج آگهی در روزنامه رسمی برای ثبت انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران./س
 
-----------------------------------------------------------------------------
یادداشت: انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم
-----------------------------------------------------------------------------
برچسب ها: قم ، شرکت پست ، سرگردانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.