رييس سازمان غذا و دارو ايران گفت: برخي تعاوني‌هاي مرزي مي‌توانند كالاها را وارد يا خارج كنند كه در تلاش هستيم با كمك استانداري خوزستان و دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز اين تعاوني‌ها فعال شوند تا بتوانند برخي اقلام دارويي و لوازم پزشكي را با رعايت كيفيت به كشور وارد كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر احمد شيباني اظهار كرد: همين كار موجب مي‌شود كه تا حد زيادي در اين مرزها از قاچاق دارو جلوگيري شود.

وي افزود: در زمينه تامين دارو در استان خوزستان، مشكل خاصي وجود ندارد و نسبت به استان‌هاي ديگر كه كمبودهايي گزارش شده است در اين استان كمبود دارو نيست و از وضعيت دارويي خوزستان راضي هستيم.

رييس سازمان غذا و دارو با بيان اين‌كه چند قطب براي حوزه غذا و دارو كشور تعيين شده است، گفت: پيش از اين خوزستان يك قطب مجزا نبود و در قطب‌هاي ديگر فعاليت‌ مي‌كرد كه به تازگي اين استان نيز به عنوان يك قطب معرفي شده و استان‌هاي هم‌جوار و مخصوصا استان‌هايي كه گمرك و واردات و صادرات دارو و دارند در قطب خوزستان قرار گرفته‌اند.

شيباني عنوان كرد: معاونت‌هاي غذا و دارو دانشگاه‌هاي علوم پزشكي بوشهر، هرمزگان، قشم، كيش، دزفول و آبادان در اين قطب قرار گرفته‌اند و اهواز مركز قطب است.

وي ادامه داد: اگر سرمايه‌گذاران استاني براي ساخت كارخانه داروسازي همكاري كنند، سازمان غذا و دارو آمادگي دارد كه براي آنان مجوز صادر كرده و همكاري كند.

شيباني تصريح كرد: در استان‌هايي كه دانشكده داروسازي دارند، وجود يك يا دو كارخانه داروسازي ضرورت دارد و داروسازان مي‌توانند در اين كارخانه‌ها آموزش ببينند.

رييس سازمان غذا و دارو گفت: دولت و وزارت بهداشت نمي‌توانند يك كارخانه داروسازي را ايجاد كنند، بلكه بايد بخش خصوصي در اين حوزه سرمايه‌گذاري كند و سازمان غذا و دارو و نيز مجوزهاي مورد نياز را صادر كرده و در اين راه به آنها كمك كند./س
برچسب ها: تعاونی ، مرزی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.