مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون بالغ بر یک میلیارد و 650 میلیون ریال توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در شهرستان بیرجند تعداد 342  موقوفه در راستای عزاداری ایام محرم وجود دارد و از دهه اول محرم تاکنون بیش از 30 میلیون تومان در  راستای برگزاری مراسم عزاداری در این شهرستان صرف شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان قاین نیز تعداد 89 موقوفه در  راستای عزاداری امام حسین(ع)  توسط واقفین وقف شده است تصریح کرد: در این شهرستان نیز در دهه اول محرم تاکنون 35 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.
 مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به موقوفات محرم درشهرستان فردوس اشاره کرد و ادامه داد:  درا ین شهرستان نیز تعداد 171 موقوفه برای برگزاری عزاداری ایام محرم وجود دارد که در دهه اول محرم تاکنون 33 میلیون و 500 هزار تومان برای برگزاری مراسم عزاداری هزینه شده است.
حجت الاسلام گرایلی تصریح کرد: در شهرستان سربیشه نیز تعداد 380  موقوفه در راستای برگزاری مراسم محرم وجود دارد که در دهه اول محرم سال جاری مبلغ 18 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی به موقوفات محرم در شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت:  در این شهرستان نیز تعداد 189 موقوفه در راستای برگزاری مراسم محرم وجود دارد که در دهه اول محرم مبلغ 21 میلیون و 500 هزار تومان برای برگزاری مراسم محرم صرف شده است.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در شهرستان بشرویه نیز تعداد 55 موقوفه در راستای برگزاری مراسم محرم وقف شده است گفت:  در دهه اول محرم مبلغی بالغ بر 3 میلیون و 400 هزار تومان برای برگزاری مراسم عزاداری هزینه شده است.
وی به موقوفات محرم در شهرستان خضری و دشت بیامن اشاره کردو اذعان کرد:در این شهرستان نیز تعداد 90 موقوفه برای برگزاری مراسم محرم وجود دارد که در دهه اول محرم مبلغی بالغ بر 7 میلیون و 500 هزارتومان برای برگزاری این مراسم صرف شده است.
 حجت الاسلام گرایلی به موقوفات محرم در زیر کوه اشاره کرد وخاطر نشان کرد:  در این شهرستان نیز تعداد 29 موقوفه در راستای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم وجود دارد که در دهه اول محرم مبلغی بالغ بر 5 میلیون تومان  در این راستا خرج شده است./ز
برچسب ها: میلیارد ، موقوفه ، شهرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار