نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي از سياست هاي نخست وزير کنوني اين رژيم در خصوص مذاکرات سازش با تشکيلات خودگردان فلسطين در کرانه باختري رود اردن انتقاد کرد و آن را غير واقع‌گرايانه خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛  ايهود اولمرت خود به بي ثمر بودن مذاکرات سازش اذعان دارد اما معتقد است با مذاکره بايد زمان را خريد.

 ايهود اولمرت در نهمين همايشي که مرکز مطالعات خاورميانه در واشنگتن موسوم به سابان برگزار کرده بود، گفت : نکته اساسي که در ذهن دارم آن است که دولت بنيامين نتانياهو به شيوه واقع‌گرايانه تثبيت کننده احتمال صلح نبود به گونه اي که صلح تحقق يابد. شايد در نهايت و با وجود تلاشهاي صادقانه اي که صورت خواهد گرفت بين ما و فلسطينيان صلحي وجود نداشته باشد اما معتقدم اين نخستين مسئوليت هر دولت اسرائيل است».

اولمرت در پاسخ به اين پرسش که آيا در انتخابات آينده خودش را براي نخست وزيري نامزد خواهد کرد يا خير گفت : زماني که به اسرائيل بروم براي مردم بيانيه اي صادر خواهم کرد . گمان نمي کنم اکنون که اينجا هستم مناسب باشد که چنين اعلاميه را صادر کنم. اين کار مناسبي نيست .
من يک اسرائيلي هستم و از سياست اسرائيل صحبت مي کنم و شمار درباره سياست اسرائيل مي پرسيد. معتقدم آمريکا جاي مناسبي براي اعلام مسائل مربوط به سياست اسرائيل نيست .

تلاش براي برقراري صلح با فلسطينيان به اولمرت نسبت داده مي شود. وي در سال 2008ميلادي استعفا کرد و از بيشتر اتهاماتش در محاکمه ژوئيه گذشته تبرئه شد اما در عين حال حکم زندان تعليقي برايش صادر شد که مانع فعاليتهاي سياسي وي نيست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار