در يك فيلم مستند طي مصاحبه اي كه با جيمي كارتر و بيل كلينتون روساي جمهور سابق آمريكا انجام شده است، اين دو رئيس جمهور اعتراف كرده اند كه سياست هاي آمريكا در مورد مبارزه با مواد مخدر نادرست بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشا تودي، در اين فيلم ذكر شده كه بيش از 40 سال است كه مبارزه با مواد مخدر ادامه دارد.
اين مستند بصورت پروژه اي در سايت "شكستن تابو" قرار داده شده است. در اين سايت آمده است:"بيش از ميليارد ها دلار خرج شده است، ميليون ها نفر زنداني شده اند و تعداد بي شماري كشته شده اند، و همه اينها براي چه بوده است؟ بازار غير قانوني مواد مخدر سالانه 400-330 ميليون دلار درآمد داشته است. امروز مواد مخدر ارزان تر از گذشته عرضه مي شود و شمار كشورهايي كه در آنها شبكه هاي قاچاق مواد مخدر تهديدي عمده عليه امنيت ملي هستند در حال افزايش است."
"مورگان فريمن" از بازيگران مشهور آمريكائي كه در كميسيون جهاني در مورد سياستگذاري براي مبارزه با مواد مخدر فعال است در اين مستند مي گويد:"براي شكستن تابوي سياسي، راه حلي هاي موثر بيابيد و خواسته هاي شجاعانه را در دستور كار جديد خود قرار دهيد."  
كارزار "تابو را بشكنيد" اين فيلم را در تاريخ 7 دسامبر بر روي سايت "يوتيوب" قرار داده و نوام چامسكي نيز از اين كارزار حمايت كرده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار