نماينده مردم دشتستان در مجلس از نحوه امدادرساني به سيل‌زدگان اين منطقه انتقاد كرد.

حجت‌الاسلام سيدمهدي موسوي‌نژاد نماينده مردم دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سيل اخير در اين شهرستان گفت: سيل اخير خسارات زيادي به بخش‌هاي کشاورزي و واحدهاي مسكوني اين منطقه وارد كرده كه لازم است مسئولان براي ترميم و بازسازي زيرساختهاي آسيب ديده تلاش كنند.

وي در ادامه با اشاره به جان باختن 5 نفر از هموطنان بر اثر سيل اخير و با بيان اينکه وقوع اين سيل توسط سازمان هواشناسي پيش‌بيني نشده بود، اظهار داشت: متأسفانه مسئولان از آمادگي لازم براي مواجهه با سيل در اين وسعت را نداشتند و همين امر و همچنين عدم توجه به استحكام تجهيزات و زيرساخت‌هاي شهرستان سبب شد تا خسارت زيادي به بخش‌هاي مختلف وارد شود.

موسوي‌نژاد با بيان اينکه امدادرساني به سيل‌زدگان تاكنون با توجه به وسعت حادثه ضعيف بوده است، تأکيد کرد: علي‌رغم تلاش مسئولان، مردم مناطق حادثه‌ديده همچنان با مشکلات زيادي از قبيل قطعي برق و تامين امکانات اوليه و حتي مواد غذايي مواجه هستند.

عضو کميسيون انرژي مجلس همچنين تصريح کرد: با وجود روي‌دادن حادثه‌اي با اين وسعت و در شرايطي که با امکانات موجود، توانايي مقابله با چنين بحراني وجود ندارد لذا ضروري است مديريت فرااستاني به موضوع ورود و امکانات را در جهت رفع بحران بسيج کند.

وي در پايان با انتقاد از اينکه وقوع سيل در شهرستان برازجان مورد توجه مسئولان کشور قرار نگرفت، افزود: از مسئولان ذي‌ربط در وزارت‌خانه‌ها براي حضور در منطقه دعوت شد ولي توجه آنان در حد انتظار ما نبوده و حتي وزير کشور حاضر به پاسخ تلفني نبود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار