اولین جشنواره فرهنگی، هنری، پروتزهای دندانی امروز مورخ 12 آذرماه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مولود رضوانی ریاست آموزشکده پروتز در اولین روز از اولین جشنواره فرهنگی، هنری پروتزهای دندانی ارتقا خلاقیت را یکی از عوامل زمینه برگزاری این جشنواره عنوان کرد: وی در ادامه و با اذعان بر اینکه این جشنواره که برای اولین بار در کشور و با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد افزود: از این توانمندی تکنسین های پروتز دندانی به گونه ای است که این افراد با کسب مهارت و توانمندی در برخی از موارد جایگاهی برتر از دندانپزشکان را خواهند داشت.

 رضوانی در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره در دو قسمت هنرهای تجسمی آزاد و هنرهای حرفه ای برگزار شد.

ریاست آموزشکده پروتزهای دندانی بهره گیری ابزارهای پروتز نظیر سیم، موم ، اکریل ، کچ و ... و ایجاد اشکال و نرم های مختلف توسط دانشجویان این رشته را زمینه ساز رشد خلاقیت های هنری در این رشته عنوان کرد.

وی ایجاد نرم دندان های طبیعی و تراش دندان توسط دانشجویان را از دیگر حیطه های تخصصی ، هنری دانست.

ریاست آموزشکده پروتزهای دندانی جایگاه تکنسین های پروتز را حائز اهمیت برشمرد و افزود: خدمات تکنسین های پروتز باید بیش از پیش مورد توجه باشد و خدمات این تکنسین ها پیشبرنده اهداف دندانپزشکان است .

رضوانی اذعان داشت: دانشجویان کارشناسی ناپیوسته برای اولین بار پروتزهای مگزیلوفشیال را گذرانده اند که این قضیه حائز اهمیت است.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان رشته پروتز تا سال 88 مقطع کاردانی بوده اند و از سال 88 به بعد بر مقطع کارشناسی ارتقا یافته اند و به طور کلی دانشجویان این رشته به دو دسته تقسیم می شوند، گروه اول افرادی که با  اخذ دیپلم وارد دانشگاه شدند و گروه دوم دانشجویان کاردانی که به کارشناسی گرویده اند.

رضوانی از حضور پرشور دانشجویان پروتزهای دندانی و به نمایش گذاشتن خلاقیت های فرهنگی، هنری دانشجویان این رشته اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم تکنسین های پروتز دندانی بیش از پیش به باور نقش موثر خود بپردازند./ح

 

 

برچسب ها: تکنسین ، پروتز ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار