كاهش وزن زیاد، به همان اندازه افزایش وزن بیش از حد، می تواند مشكلاتی را در بدن به وجود آورد. اگر كاهش وزن شما بیش از حد است، در معرض كمبود مواد مغذی می باشید و این خود دلیلی است برای ابتلا به كم خونی ، پوكی استخوان ، بیماری های پوستی، ضعف عضلانی، پریشانی، اضطراب، تنبلی و بالاخره خستگی بیش از حد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، منابع غذایی پروتئین، چربی و كربوهیدرات
همانطور كه می دانید، رژیم غذایی مناسب آن است كه تنوع و تعادل را در خود جا داده باشد. به همین منظور منابع پروتئین، چربی و كربوهیدرات را بیان می كنیم:
منابع خوب پروتئین شامل: گوشت قرمز، ماهی، مرغ، آجیل، دانه ها و بنشن هاست.
چربی سالم شامل امگا 3 و امگا 6 می باشد. چربی برای سلامت مو، پوست و عملكرد عصبی بسیار مهم می باشد.
امگا 3 در ماهی، روغن كانولا و گردو وجود دارد. امگا 6 در روغن های گیاهی مانند، روغن سویا، آفتاب گردان و روغن ذرت یافت می شود.
روغن زیتون نیز به عنوان یك روغن سالم كه برای سلامت قلب لازم است، مفید می باشد.
كربوهیدرات برای تأمین انرژی بسیار مهم می باشد. كربوهیدرات، سوخت واقعی برای بدن می باشد. شمایی كه می خواهید افزایش وزن بیابید، باید بدانید كه منبع سوخت بدنتان به مقدار كافی هست یا نه.
كربوهیدرات در غذاهایی چون: میوه جات، سبزیجات و تمامی غلات یافت می شود.
نكات قابل توجه برای افزایش وزن:
به جای آنكه 3 وعده بزرگ غذایی در روز مصرف كنید، بهتر است برای افزایش وزن 6- 5 وعده غذایی سالم و متعادل میل كنید.
افزایش مصرف تنقلات و غذاهای چرب، یك راه خوب برای افزایش وزن نمی باشد. تنقلات محتوی مقدار زیادی چربی های اشباع شده می باشند. اگر شما می خواهید افزایش وزن پیدا كنید و كالری بیشتری را وارد بدن خود كنید، بهتر است از غذاهایی كه مفید برای بدن شما می باشند، استفاده كنید.
پودرهای پروتئینی و نوشیدنی هایی كه به عنوان مكمل تغذیه ای می باشند را می توانید بین هر وعده غذا و یا در حین غذاخوردن، مصرف كنید.
بهتر است آجیل و دانه ها را فراموش نكنید و روزانه حداقل یك مشت از آنها را میل كنید. آنها هم دارای چربی امگا 3 و هم دارای فیبر می باشند.
مصرف كردن مولتی ویتامین و مكمل ها برای افرادی كه خواهان افزایش وزن می باشند، جزو اساسی می باشد.
افرادی كه خواهان افزایش عضله هستند، می توانند با ورزش و رژیم غذایی مناسب و مصرف مكمل های پروتئینی، عضله خود را بزرگ كنند.
ورزش كردن، نقش مهمی در افزایش وزن دارد. وزنه برداری، به بزرگ شدن عضلات كمك می كند. /س

برچسب ها: مضرات ، کاهش ، وزن زیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.