عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی گفت : سیستم بانکداری کشور اسلامی نیست!

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام علی معصومی نیا با تاکید بر لزوم بهره گیری ازتوان نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای حل مشکلات اقتصادی کشور، به ارائه راهکاری اجرایی به منظور حل مشکل ربا در سیستم بانکداری کشور پرداخت.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم مجلس شورای اسلامی در ساماندهی امور اقتصادی کشور، اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم مجلس می تواند این مسئله باشد که گروهی را تشکیل داده تا پژوهش های حوزه اقتصاد اسلامی را دسته بندی و آن هایی را که قابلیت علمیاتی دارند، مشخص نمایند.

حجت الاسلام معصومی نیا افزود :پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی ، متاسفانه آن میزان که درباره اقتصاد اسلامی صحبت شده، به مرحله اجرا نرسیده است و ما نتوانسته ایم به طور کامل، به نیازهای جامعه پاسخگو باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم مقابله جدی با مساله ربا در اقتصاد و به ویژه بانکداری، تصریح کرد: قانون بانکداری بدون ربا گرچه از سال 63 اجرایی شده، اما امروز شاهدیم که مراجع عظام تقلید و علما چقدر نسبت به آن هشدار می دهند.

این کارشناس حوزوی افزود: مجلس وظیفه دارد قانون بانکداری بدون ربا را اصلاح کرده و قانون ایجاد نهاد نظارتی همچون شورای نگهبان را شامل 6 فقیه و 6 کارشناس اقتصادی را تصویب کند. /س

برچسب ها: قم ، بانکداری ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.