دبير کل اتحاديه اول دانشگاه آزاد با تاکيد بر اينکه کشور ايران در طول تاريخ همواره از ارتباط‌گيري با اين انگليسي‌ها متضرر شده است، گفت: به دليل سياست غلط تحريم‌ها در قبال ايران که همواره از سوي کشورهاي غربي بر ما تحميل شده، کشور ما از قطع رابطه‌ با انگليس زيان زيادي نمي‌بيند.

علي بازگير در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اولين سالگرد قطع رابطه با انگليس اظهار داشت: يکي از مهمترين پيامد‌هايي که اين قطع رابطه در پي‌داشته تحت‌الشعاع قراردادن رابطه اقتصادي انگليس بوده است.

وي با بيان اينکه اين قطع رابطه علاوه بر زيان اقتصادي باعث شده انگلستان در حوزه سياست خارجي نيز متضرر شود، افزود: ايران از نظر استراتژيک در منطقه‌اي واقع شده است که ابرقدرت‌ها تمايل دارند در اين منطقه پايگاه داشته باشند، لذا از دست دادن سفارتخانه‌ براي هر کشوري در ايران سياست خارجي اين کشور را به شدت متضرر مي‌سازد.

دبيرکل تشکل اتحاديه اول دانشگاه آزاد با تاکيد بر اينکه به دليل اينکه کشور ايران در طول تاريخ همواره از ارتباط‌گيري با اين انگليسي‌ها متضرر شده است، خاطرنشان کرد: به دليل سياست غلط تحريم‌ها در قبال ايران که همواره از سوي کشورهاي غربي بر ما تحميل شده، کشور ما از اين قطع رابطه‌ها زيان زيادي نمي‌بيند و همچنان ايران به عنوان يک ابرقدرت در صحنه سياست بين‌الملل فعال است.

گفتني است، سال گذشته در پي حرکت زشت انگلیسی‌ها در تحریم بانک مرکزی ایران که پس از دخالت‌های این کشور در فتنه ۸۸ صورت گرفت و همچنين محرز شدن دخالت دولت انگليس در ترور دانشمندان هسته‌اي ايران، طرح قطع رابطه با انگلیس در مجلس با سرعت بیشتری پيگيري شد و تحت عنوان طرح کاهش رابطه با انگلیس در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انگلیس ، رابطه ، ضرر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار