اجلاس توسعه تجاری کشورهای راه ابریشم با هدف احیای راه ابریشم با شرکت نمایندگان 17 کشور از جمله ایران در استانبول برگزار شد

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از بازار خبر ؛عباس معمارنژاد رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورمان در این اجلاش شرکت دارد.

حیاتی یازیجی وزیر گمرکات و تجارت ترکیه در مراسم افتتاح این نشست گفت: کشورهای راه ابریشم به مرور در حال بدست آوردن سهم بیشتری از حجم تجارت جهانی هستند.


وی افزود : فعالیت‌های بازرگانی در جغرافیای راه ابریشم با گام‌هایی که برداشته می‌شود آسانتر خواهد شد.

به گزارش تي آر تي ، یازیجی با اشاره به اینکه کشورهای راه ابریشم در حال حاضر حدود 22 درصد از سهم تجارت جهانی را در اختیار دارند، تصریح کرد: قاره آسیا، در آینده مجددا تبدیل به کانون اقتصاد جهان خواهد شد.


طرح راه ابریشم که از سال 2008 به اجرا گذاشته شده، در صدد است تا امور بازرگانی میان کشورهای راه ابریشم را تسهیل کند.


جاده ابریشم یا راه ابریشم، شبکه راه‌های به هم پیوسته‌ای به منظور بازرگانی در قاره آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و اروپا متصل می‌کرد.


با آغاز مسیر از شهرهای ساحلی شرق چین و برای پیشگیری عبور از بیابان‌های مرکزی چین، این مسیر به دو راه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شد. مسیر شمالی که عمدتا امروزه از آن با نام جاده ابریشم یاد می‌شود از روستای توان هوانگ آغاز می‌شد و پس از گذر از ایالتهای مختلف در چین و پیش از رسیدن به بیابان بزرگ مرکزی چین، به سه راه متفاوت بخش می‌شد که دو تای آنها از شمال بیابان و یکی از جنوب آن عبور می‌کرد.

برچسب ها: جاده ، ابریشم ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.