وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح شبکه ملی سلامت طی هفته های گذشته گفت : این شبکه طی چند هفته 20 برابر کاری که طی 15 سال انجام شده بود را ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه زمان زیادی از موافقت ایجاد دانشکده مجازی نگذشته که شاهد افتتاح این دانشکده با بهترین برنامه هستیم گفت : دانشگاه علوم پزشکی تهران برترین دانشگاه کشور و جزو برتین های جهان است .

وی با اشاره به اینکه  نیاز به دانشکده های مجازی  امروز احساس می شود افزود: ایجاد دانشکده مجازی باید جزو ضروریات دانشگاههای کشور قرار بگیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد : عليرغم اینکه دانشگاههای ما رشته های مجازی را توسعه داده اند، ولی وجود دانشکده های مجازی با سیستم الکترونیکی جزو ضروریات احساس می شد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران سرمشق تمامی دانشگاهها برای استفاده از سیستم الکترونیکی شود ادامه دا: طی این مدت در وزارت خانه و دانشگاهها شاهد تلاش چشمگیر برای ایجاد بستر الکترونیک بوده ایم به طوری که رونمایی از شبکه ملی سلامت( شمس) از جمله نتایج این تلاشها بود که کاری که طی چند هفته اخیر انجام شده 20 برابر کاری است که طی 15 سال انجام شده بود است و خوشبختانه بیمارستانها ، مراکز ، دستگاهها یکی پس از دیگری به شبکه ملی سلامت می پیوندند.

برای آموزش پزشکان خانواده راهی جز استفاده از سامانه مجازی نداریم

دکتر دستجردی توسعه برنامه پزشک خانواده از شبکه الکترونیک سلامت را از دیگر برنامه هایی دانست و یادآور شد : در وزارت بهداشت و دانشگاهها همگی ارتباطات امروزه به صورت الکترونیک است که صرفه جویی بزرگی را به همراه داردبه طوری که با سامانه طراحی شده حسابداری و امور مالی جمعیت بیش از 90نفری تبدیل به 15 نفر شد که همه کارها را این 15 نفر بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه سامانه حسابداری تعهدای نیز در تمامی دانشگاهها طراحی شده که در این عرصه دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشگام بوده ادامه داد: اگر بخوایهم جمعیت پزشکان خانواده را آموزش دهیم راهی به جز استفاده از برنامه های مجازی نداریم که می توانیم هفته اینده این برنامه را به صورت رسمی افتتاح نماییم .

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه اگر به دنبال اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره وری باشیم استفاده از آموزش مجازی بهترین راه است خاطرنشان کرد : استفاده از سیستم مجازی بهترین راه برای صرفه جویی است ./ ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.