سرپرست فدراسیون شنا گفت: اتهام رشوه به دبیر کل شورای المپیک آسیا را به شدت تکذیب می کنم و چنین چیزی صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، شنا جزو فدراسیونی هایي است که طی چند ماه اخیر به دلیل بحث تعلیق حواشی زیادی را با وجود یدک می کشد و پس از لغو سفر تیم های ملی به مسابقات آسیایی دوبی و قزاقستان حساسیت در فدراسیون شنا دو چندان شد به طوریکه ترس از لغو سفر تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان در استرالیا بوجود آمد.

البته طبق گفته های نیک بین سرپرست فدراسیون شنای ایران تنها تهدید به تعلیق شده است به همین دلیل بدون هیچ مشکلی می توانیم در رقابت های جهانی شنا حضور پیدا کنیم و خوشبختانه این امر محقق شد.


این گزارش حاکی است: همچنین پیش از این شاهد تغییراتی در فدراسیون شنا بودیم که پس از برکناری امیرحسین آیت اللهی ، غلام رضا جعفری به عنوان سرپرست فدراسیون شنا منصوب شد و با توجه به قوانین، این چنین تغییراتی نیاز به برگزاری مجمع انتخاباتی دارد که در ایران برگزار نشد.

در روز30 آبان ماه بود که سرپرست فدراسیون با برگزاری نشستی پاسخگوی خبرنگاران بود و در این جلسه در خصوص بحث تعلیق، صحبت های زیادی شد و در این جلسه نیک بین اعلام کرد که فدراسیون شنای ایران از سوی کنفدراسیون شنای آسیا تهدید به تعلیق شده است و ممکن است حسین المسلم نائب رئیس فدراسیون جهانی شنا و دبیر کل شورای المپیک آسیا به دلیل نفوذی که در آسیا دارد در این موضوع تاثیر گذار باشد که بر اساس این صحبت ها یکی از جراید با برداشت از این گفته ها دلیل اصلی تعلیق ایران به خاطر اتهام رشوه دانست اما نیک بین این گفته ها را به شدت تکذیب کرد.


*نيک بين: روزنامه نگاران با خط گرفتن روابط فدراسيون را تيره و تار مي کنند!

در این خصوص برانوش نیک بین، سرپرست فدراسیون شنای کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه برخی از روزنامه نگاران با خط گرفتن از برخی از افراد به دنبال این هستند که روابط فدراسیون را تیره و تار کنند.

وی درخصوص خواسته های المسلم گفت: سال گذشته حسین المسلم سفری به ایران داشت و خواسته وی ثبات مدیریتی در راس فدراسیون بود اما با توجه به تغییرات پی در پی در فدراسیون شنای ایران وی به خواسته اش نرسید .

نيک بين گفت: پیش از حضور در راس فدراسیون شنا وی در فدراسیون بومی و سنتی فعالیت می کرد و با توجه به علاقه وی به دستور وزیر جعفری بار دیگر به سمت قبلی خود بازگشت و من به عنوان سرپرست جدید فدراسیون شنا معرفی شدم و نمی دانم چرا برخی از خبرنگاران به دنبال ملتهب کردن شرایط موجود در فدراسیون شنا هستند.

نیک افزود: منظور من از خواسته های المسلم تنها تغییرات بوجود آمده در رأس فدراسیون بود و اینکه منظور خواسته های بوده صحت ندارد اما متأسفانه یمی از جراید با قاطعیت این موضوع را از قول من اعلام کرده است.

**ملزم به اصلاح اساسنامه فدراسیون هستیم

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که این رشته به یک ثبات برسد و به همین دلیل از طریق کنفدراسیون شنای آسیا ملزم شدیم که اساسنامه فدراسیون را اصلاح تا پس از آن مجمع انتخاباتی برگزار شود.

همچنین در این خصوص افشار زاده در مصاحبه ای اعلام کرده است که نیک بین مسائل بین المللی را نمی داند که نیک بین در این خصوص نیز گفت پیش از این من به عنوان نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری با افشارزاده همکاری می کردم و با توجه به تبحری بالای وی تعجب می کنم که چرا دبیر کل کمیته ملی المپیک تحت تأثیر صحبت های ی خبرنگار قرار گرفته است و افشارزاده می توانست با یک تماس با من این موضوع را متوجه شود تا اینکه به مسائل حاشیه ای بسنده کند.


سرپرست فدراسيون شنا یادآور شد: بنده به مسائل بین المللی آشنایی کامل دارم و دبیر شورای المپیک آسیا نیز برایمان قابل احترام است و خواسته های وی نیز غیر معقول نیست.

با توجه به اینکه افشارزاده رابطه خوبی با المسلم دارد شما چه انتظاری از وی دارید من به عنوان فردی که سالها در ورزش مدیریت کرده ام این انتظار را دارم که کمیته ملی المپیک بپذیرد که متولي ورزش در کشور برابر قانون چه ارگانی است و در صورتیکه این واقعیت و پذیرفته شود بسیاری از مشکلات بین المللی ما مرتفع خواهد شد و در صورتیکه هر یک از ارگان ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند بدون شک دیگر شاهد بروز مشکلات این چنینی نخواهم بود.

نيک بين در پایان در خصوص بحث تعلیق فدراسیون اظهار داشت: فدراسیون شنای کشورمان از سوی کنفدراسیون شنای آسیا تهدید به عدم حضور در مسابقات آسیایی شدیم، اما برای حضور در رقابت های جهانی هیچ مشکلی نداریم و در حال حاضر نیز تیم ملی جوانان کشورمان در مسابقات جهانی استرالیا حضور دارد و از سوی فدراسیون جهانی نیز برای حضور در مسابقات جهانی شنا و شیرجه دعوت شده ایم و در حال گرفتن مجوز از سوی شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان هستیم تا تیم های ملی با شرایط خوبی راهی این رقابت ها شوند./مح

برچسب ها: نیک بین ، فدراسیون ، رشوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار