به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از ساعت 7صبح دیروز همزمان با طلوع آفتاب وآغاز روز غلظت لحظه ای ذرات معلق و ریزگردها در هوای اراک به 136 میکروگرم بر مترمکعب، رسید که نشانگر شرایط نا سالم و هشدار برای این شهر است.

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  اراک انصاری گفت : بیشترین آلاینده موجود در هوای اراک در حال حاضر ذرات معلق و ریزگرد است.
انصاری افزود: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که مشمول اجرای طرح کاهش آلودگی هوای کلان شهرها در برنامه پنجم توسعه شده است.و منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ‌ازن، ‌ذرات معلق و دی اکسید نیتروژن پنج آلاینده مهم هوای آن است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی پیش بینی کرد به دلیل پایداری در سه روز آینده این شراتیط ادامه خواهد داشت البته پارسال هم مردم اراک 138 روز هوای آلوده داشته اند.
موقعیت جغرافیایی اراک سبب شده در زمانی که باد نمی وزد آلودگی در فضا ساکن شده و تشدید شود.
52 درصد آلودگی هوای اراک به عنوان هشتمین شهر آلوده کشور مربوط به صنعت و در شهرهای شازند، ساوه و دلیجان مربوط به تردد خودرها و ریزگرده هاست.
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم با بیان اینکه در هوای آلاینده مراجعه مردم به مراکز در مانی برای تنگی نفس بیشتر می شود می گوید : خوردن مایعات مکانیزم ریه را تسهیل می کند و از طریق خلط از ورود آلودگی به ریه جلوگیری می کند و سلامت فرد تامین می شود.
دکتر عشرتی استفاده از ماسک را در ورود ریزگرده ها به حلق و ریه بی تاثیر دانست و گفت: ریز گرده ها از منافد ماسک عبور می کنند و بهترین راهکار استفاده از مایعات است معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : افرادی که دچار بیماری با زمینه تنفسی هستند در روزهایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد زیست محیطی است دچار مشکل حاد تنفسی شده و باید برای جلوگیری از این عارضه از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند./س

برچسب ها: آلودگی هوا ، اراک ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.