معاونت بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوي از آغاز مطالعات 12500 هکتار از عرصه‌های کشاورزي دشت مه ولات به منظور اجراي پايلوت الگوي کشت خبر داد.

 مهندسي ساربان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود : مطالعات پارامترهاي مورد نياز اجراي الگوي کشت با نظر کارشناسان تحقيقات و اجرا در کار گروه خاک تعيين و آزمايشگاه خاک‌شناسی مرکز تحقيقات کار نمونه برداري و حفر پروفیل‌ها را آغاز کرده است.

وي پيشرفت کار را بر اساس جدول زمان بندي اجراي پروژه را خوب توصيف کرد و ادامه داد : پروژه اقليم با پيشرفت 25درصد ، پروژه منابع آب با پيشرفت 30درصد ، تکنولوژي توليد و بهره وري با پيشرفت 20درصد و نظام بهره برداري با پيشرفت 5 درصد به طور همزمان در منطقه آغاز شده است و فرم‌های شناسنامه بهره بردار نيز با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای تدوين و در محيط وب آماده سازي شده تا همزمان با اتمام اطلاعات تعيين حدود و در يک بار مراجعه به بهره برداران تکميل خواهد شد .

ساربان در پايان اظهار اميدواري کرد و ادامه داد : خوشبختانه با تصويب قوانين در قانون برنامه پنجم توسعه سياسي ، فرهنگي و اقتصادي کشور و تصويب قانون افزايش بهره در بخش کشاورزي بستري بسيار موثر براي اجرايي نمودن الگوي کشت در کشور فراهم شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.