رئیس اداره جهاد کشاورزی شوش از کاهش 10 هزار هکتاری سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان به دلیل محدودیت تامین آب خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، علیرضا ملک‌زاده اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های تامین آب که امسال از طرف سازمان آب و برق خوزستان اعمال شد و با کاهش سطح زیر کشت ذرت در حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کرخه، کشت  ذرت در مزارع شوش 10 هزار هکتار کاهش یافت.

وی افزود: در صورتی که منابع آب مورد نیاز کشاورزان در سال آینده برای کشت ذرت تامین شود می‌توان 45 هزار هکتار را زیر سطح کشت برد.

ملک‌زاده همچنین درباره قیمت ذرت گفت: با توجه به قیمت مصوب تضمینی 470 تومان برای هر کیلوگرم از سوی دولت اعلام شده اما با این حال، قیمت معامله خرید و فروش ذرت به توافق عرضه کننده و خریدار بستگی دارد و هم اکنون این محصول با قیمت‌های متفاوت از 570 تا 595 تومان به ازای هر کیلوگرم در شهرستان رایج شده است.

وی گفت: باید با اتخاذ تدابیری واردات ذرت‌ محدود شود تا باعث حمایت از تولید کننده ذرت داخلی شود و کشاورزان با کشت این محصول زیان نکنند.

ملک‌زاده افزود: قیمت توافقی تشکل‌های شمال خوزستان برای جلوگیری از زیان کشاورزان برای هر کیلوگرم ذرت 570 تومان تعیین شده است.

وی در رابطه با بارندگی هفته‌های قبل گفت: با وجود بارندگی اخیر خسارتی تا الان در محصول ذرت مشاهده نشده است ولی مشکلاتی که این بارندگی ایجاد کرد در برداشت محصول ذرت تاثیر گذاشت و عملا برداشت محصول را تعطیل کرد./ب
برچسب ها: کاهش ، کشت ، ذرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.