دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: بسياري از رهبران فلسطين و غزه به کمک ايران تکيه کرده‌اند وهيچ کشوري مانند ايران جرأت و توان کمک اين‌چنيني به فلسطين را ندارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علي اکبر ولايتي،‌ دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي در نشست خبري که هم اکنون درحوزه هنري در حال برگزاري است،‌ با اشاره به نقش ايران در کمک به کشور فلسطين گفت: بسياري از رهبران فلسطين و غزه به کمک ايران تکيه کرده‌اند وهيچ کشوري مانند ايران جرأت و توان کمک اين‌چنيني به فلسطين را ندارد.

وي با اشاره به تحولات اخير در منطقه گفت: وضعيت غزه بعد از بيداري اسلامي به نحوي بهتر شده است، چرا که حداقل از جانب حکومت مرسي فشاري را تحمل نخواهد کرد.

دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي از جمله دستاوردهاي اخير مجمع را انعکاس گسترده آن در رسانه‌هاي خارجي و جهاني دانست و اظهارداشت: پرچمدار بيداري اسلامي جمهوري اسلامي است که اين امر نشان دهنده مقاومت اسطوره‌اي از سوي ايران بوده و سلطه جويان غرب نمي‌توانند منکر آن شوند.

** هيچ کشوري نمي‌تواند منکر آزادي بيان در ايران شود

ولايتي با بيان اينکه اقدامات جمهوري اسلامي ايران نه تنها در تاريخ معاصر، بلکه در تاريخ اسلام بي‌سابقه است و اين امر ناشي از سياست آزادي‌منش و اسلامي ايرانيان است، تصريح کرد: اين امر که جمهوري اسلامي ايران اجازه اظهار عقيده به کشورهاي مسلمان جهان را مي‌دهد حتي در کشورهايي که دايه‌دار آزادي و حقوق بشر هستند سابقه نداشته و بي‌نظير است و بنابراين اساتيد و متفکراني که براي برنامه‌ها و نشست‌هاي گوناگون به ايران دعوت مي‌شوند از اين دعوت استقبال مي‌کنند، چرا که مي‌توانند آزادانه مواضع خود را در ايران مطرح کنند.

دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي ادامه داد: براي مثال در اجلاس جهاني جوانان که پيش از اين برگزار شده بود پدر عرفاني طالبان، در اين اجلاس به دفاع از طالبان پرداخت و طالبان را بخشي از بيداري اسلامي دانست که حرف اين فرد با اعتراض بخشي از جوانان افغانستاني روبرو شد که اين امر نشانگر آن است که جمهوري اسلامي ايران اجازه نقد و اظهار عقيده را به همه مي‌دهد.

وي خاطر نشان کرد: اين آزادي بيان در کشورهايي که دايه‌دار آزادي بيان هستند نيز بي‌سابقه است و اين ناشي از سياست اعتمادي جمهوري اسلامي ايران است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار