امسال 200 میلیارد تومان اعتبار بعنوان سرمایه درگردش بصورت تسهیلات بانکی بمنظورحفظ روند تولید به صنایع مولد و اشتغالزایی استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه این تسهیلات با دو هدف اصلی حفظ کارخانجات صنعتی و ایجاد صنایع جدید از طریق کمک های صندوق توسعه ارزی پرداخت شده گفت: از طریق پرداخت همین تسهیلات دو طرح بزرگ فولاد هیربد و امیرکبیر با سرمایه گذاری600 میلیون دلار احداث شده که می تواند به عنوان صنعت مولد ضمن اشتغالزایی مواد اولیه صنایع زیردستی را تامین نماید.

شعبانی فرد با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری در بخش صنعت ظرف 4 سال گذشته در استان تصریح کرد: از سال 1349 تا 3 ماهه اول سال 1387 تنها 24 میلیارد دلار در استان سرمایه گذاری صنعتی شده و تنها ظرف 4 سال گذشته نیمی از این عدد یعنی 12 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذار شده که نشانگر اهتمام دولت نهم و دهم در توسعه صنعت استان و کشور است .

وی سقف پرداخت وام از طریق بانک ملی را دومیلیارد تومان و سایر بانکها را تا یک و نیم میلیارد تومان عنوان وخاطرنشان کرد : پرداخت مبالغ بالاتر از این عدد با حکم هیات وزیران و تنها از طریق سناد تسهیل وزارتخانه صنعت معدن و تجارت امکانپذیر خواهد بود.

استاندار مرکزی در خصوص تسهیلات پرداختی بمنظور جلوگیری از ضروزیان کارخانجات صنعتی تصریح کرد: امسال 20 میلیارد تومان اعتبار بدین منظور در اختیاراستان قرار گرفت که بصورت وام به کارخانجات صنعتی پرداخت شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.