استاندار استان مركزی گفت: تكمیل طرح های نیمه تمام و اجرای پروژه های اساسی و زیربنایی جهاد كشاورزی، بایستی در اولویت تخصیص اعتبارات امسال استان قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک شعبانی فرد در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی استان مركزی افزود: با توجه به تخصیص بیش از 910 میلیارد ریال اعتبار امسال در زیر بخش های كشاورزی استان، بایستی طرح های بزرگ و زیربنایی مطابق با نیازها و توانمندی های منطقه تعیین تكلیف شود.

وی اظهار كرد: اجرای طرح های اساسی در حوزه آب و خاك، صنایع تبدیلی نیز باید جایگزین طرح های كوچك، هزینه بر و كم بازده برای افزایش درآمد و ارتقاء بهره وری شود.

استاندار استان مركزی بیان كرد: تعیین تكلیف طرح هایی كه به تازگی معرفی شده و آنهایی كه از قبل مصوب شده بودند از طریق تشكیل كمیته ای با حضور بانك عامل، نماینده جهادكشاورزی و فرماندار شهرستان مربوطه انجام تا اعتبار مذكور با رعایت اهمیت توزیع شود.

وی عنوان كرد: تامین كود بهاره از نكات مهم و اساسی در برنامه ریزی های استان است كه باید با همكاری عاملان توزیع شامل تعاون روستایی و شركت خدمات حمایتی كشاورزی به دست كشاورزان برسد.

استاندار استان مركزی تاكید كرد: 60 میلیارد ریال تسهیلات به شركت خدمات حمایتی كشاورزی و تعاون روستایی این استان از محل 350 میلیارد ریال سهم صندوق حمایت و توسعه بخش كشاورزی برای خرید كود بهاره پرداخت شود تا در این زمینه كمبودی وجود نداشته باشد.

شعبانی فرد گفت: بیمه كشاورزان از مهمترین مشكلات پیش روی این قشر است كه باید با هم افزایی دستگاه های مربوطه حل شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.