مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از افتتاح پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه در دهه فجر خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابراهیم نصری صبح امروز در نشت خبری در ارتباط با وضعیت پروژه ساخت پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پایانه فاصله ترانزیت از افغانستان تا خلیج فارس حدود 500 کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: این پایانه نقش مهمی در توسعه روند ترانزیت و صادرات کالا و پیشرفت خراسان جنوبی ایفا می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی، مساحت زمین این پایانه را 10 هکتار عنوان کرد و افزود: برای توسعه این پایانه تملک و اخذ 10 هکتار زمین دیگر در دست اقدام است که تحقق این مهم هم‌اکنون با سازمان جهاد کشاورزی استان در حال پیگیری است.

نصری اضافه کرد: در این پایانه 920 هزار متر محوطه‌سازی شامل فضای سبز، جدول‌کشی و ایجاد لاین انجام می‌شود، همچنین سالن تجاری این پایانه 2 هزار و 600 متر و سالن مسافری آن 3 هزار و 200 متر است.

وی از افتتاح پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه در دهه فجر خبر داد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه برای پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی پایانه مرزی ماهیرود مبلغ 87 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و هزینه می‌شود، تصریح کرد: این طرح از آبان‌ماه سال 89 آغاز و مقرر شد که پیمانکار ظرف مدت دو سال این طرح را آماده کند.

نصری ادامه داد: اما دلایلی از قبیل طوفان‌های شدید در این منطقه مرزی، سهل‌انگاری پیمانکار و غیر بومی بودن عوامل اجرایی در این منطقه سبب شد که روند اجرای پروژه همراه با تاخیر باشد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون با هزینه شدن مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت سالن تجاری و محوطه‌سازی این پایانه بیش از 40 درصد است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: مجموع پروژه پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی تا پایان سال مالی جاری باید بهره‌برداری برسد.

نصری افزود: برای تجهیز این پایانه هیچگونه محدودیت اعتباری و زمانی وجود ندارد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.